Tyskland påstår svenska barn mår dåligt av dagis

Nej, det heter inte "dagis" längre utan förskola. Jag tror bara delvis på vad man påstår i Tyskland. Från min arbetsplats ser jag ner på ett dagis och jag beundrar dessa små så fint dom leker med varandra och hur dom springer och hoippar, ja, man kan ibland säga tultar så små är dom. Det jag skulle vilja anmärka på
är förskollärarna som ofta mest står och samtalar med varandra och ibland när jag tittar ut har jag
hjärtat i halsgropen när jag ser hur dessa allra minsta klättrar och klänger. Vuxenkontakten menar jag
kanske borde vara mer intensiv. Men just detta att de små blir mer sociala som vuxna genom att vara
i en förskola tror jag helt på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback