Värdig död genom dödshjälp

Hu, vad jag blir ilsken på insändarskribenter som pratar om dödshjälp och värdig död. Vad är en värdig död? Om man omkommer i en flygplansolycka och är i småbitar eller drunknar i en tsunamivåg, blir mördad hur värdig
är en sådan död? Och vem ska ha den där dödshjälpen? Gamla sjuka moster Karin eller en rullstolsbunden
kille på 15 eller vad? Vem ska få hjälpen och vem ska hålla i vapnet. Ja, jag kallar det faktiskt för vapen även om det är en giftspruta eller pillerburk. Jag tror att på våra sjukhus idag förekommer mycket av s k passiv dödshjälp som man bara inte talar om. Droppet tas bort, den sjuke klarar inte det och avlider (värdigt?) Därför ber jag alla som tjatar om dödshjälp att sluta med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback