"Ingen köper något tack vare reklamen" menar Expressens Maria Rydhagen

Tyvärr tror jag att MR har fel. I annat fall skulle inte försäljningsföretagen använda så mycket pengar för reklam-tv.
En gång när jag var på en bolagsstämma hos TV4 fick de närvarande gissa hur många saker av olika slag som
hade sålts under en viss period genom reklamen, det var oljespray i första hand, och jag ropade 30.000, det var
nästan rätt och jag vann en oljespray att spraya över sallader eller i stekpannan som jag sedan gav bort till
en släkting i julklapp. För egen del har jag bara börjat äta Magnum efter reklamen i teve, det vattnades i munnen
på en när man såg hur reklampersonen slickade i sig chokladen runt Magnumpinnen. Mums. Vidare skulle
jag själv vilja ha en grej som jag sett i någon reklamkanal Tobi tror jag den heter, ett slags strykjärn där ingen strykbräda behövs man hänger upp
plagget som ska strykas och drar strykjärnet längs plagget och det blir jätteslätt. Man kan stryka upphängda gardiner m m och dom blir släta och fina. En sådan apparat skulle jag vilja ha men jag vill förstås först se den
live i någon affär. Men reklamen lär sig nästan alla tittare utantill och låtarna som spelas går man och gnolar på.
Vi är verkligen påverkbara även om man svär över reklamen många gånger men då kan man ju gå på toaletten
utan att missa något eller sätta på kaffe osv. Vill man inte ha reklamen kan man ju spela in programmet och
sedan snabbt spola förbi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback