Varför piercing?

När jag åkte in till stan idag via tunnelbanan kom det in ett gäng ungdomar där tjejerna hade piercade näsor och läppar m m och jag tyckte det såg äckliigt ut. Näsringarna såg ju ut som om det hängde snor nedanför näsan. Varför gör ungdomar så här? för det kan ju inte vara behagligt att ha både i läppar och näsa, öronen går väl an. Är det istället för att skära sig som många unga tjejer gör? Den fysiska smärtan dövar den psykiska? Jag vet inte.
Någon anledning finns det förstås men vilken, för inte är det snyggt.

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag har själv en liten pärla i näsan som knappt syns, men jag har det för att det är snyggt! Vad har du för tankar?!! Blev så arg när jag såg detta inlägg. Många ungdommar gör det för att det är snyggt och "modernt", Ja det kanske stämmer att nån enstaka gör det för att "Den fysiska smärtan dövar den psykiska". Men nej, tror mest att dom gör det för att det är snyggt och populärt.

2007-10-10 @ 21:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback