Vad beror Alliansens sjunkande opinionssiffror på?

Nog tycker man att det är underligt att Alliansen får sjunkande opionssiffror när de sänker skatterna. Jag har min egen teori, svenskarna har alltid varit ett medkännande och hederligt folk och kanske nu när de får mer pengar
i sin redan förhållandevis välfyllda plånbok men läser och hör om hur de långtidssjuka och arbetslösa har det
får de dåligt samvete. Tidigare tog ju staten hand om de här problemen så man funderade inte så mycket på hur andra hade det utan tittade i plånboken och i lönekuvertet där staten roffade åt sig väl mycket, tyckte man. Men nu tror jag att gemene man tänker vad gör några extra pengar när man då ser hur mindre lyckligt lottade människor har det. Min teori alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback