Bli undervisad i hemmet eller ha en obehörig lärare, what´s the difference?

Läser i min morgontidning att undervisning i hemmet växer i hela västvärlden! Jag fattar dock inte hur sådan undervisning
kan tillåtas, då få föräldrar menar jag har möjlighet att undervisa i alla skolämnen till nackdel för barnen. Kanske kan
svårt handikappade barn tillåtas att bli undervisade av någon förälder men annars nej. Då menar jag att en obehörig lärare
har större utsikter att lära sina elever än föräldrar som inte kan ha den kontakten med skolans värld som man måste ha
för att alla elever ska ha samma chans att lära sig. Sådana möjligheter har naturligtvis en obehörig lärare på ett annat sätt som vistas mer eller mindre dagligen i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback