Semestern bokad via nätet

Jag förlåt föredrar ringa och boka resa och hotell men min sambo föredrar nätet men gud vad jobbigt. Finns det hotelrum? Nej, säger nätet ibland och ibland ja. Man kan bli vansinnig. Nu har vi emellertid svart på vitt att hotel är bokat i juli. Hoppas vid gud att det inte blir fel, så att nätbokningen visar ett och när vi kommer till hotellet ett annat.
Jag skulle egentligen velat ringa och tala med hotellet direkt, vi har bott där förr men jag föredrar ett speciellt skönt rum med utsikt över Öresund. Det går inte via nätet såvitt jag förstår. Vi får väl hoppas att vi har tur, men mitt favorithotell visade inga träffar. Måste man beställa hotelrum ett år i förväg? Miljöintresserade som vi delvis är (inte alltid jag)så har vi bokat resa via SJ. Ska man åka i Sverige och X2000 så går det relativt fort, annars ska man ända ut till Arlanda och ha buss när man kommer till flygplatsen dit man ska, så restiden blir ungefär densamma även om jag tycker att det inte är så dumt att flyga en timme och så vara vid målet. Men ska man vara miljövänlig så tar man tåget.
kan vara rätt skönt om man sitter bra, då om inte förr läser jag böcker som blivit liggande. Men det är billigare att flyga idag än att ta tåget som är skitdyrt. Egendomligt när det ur miljösynpunkt borde vara billigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback