Befolkningspyramiden 2028 enl DN

Enl DN idag 10 mars kommer vår befolkningspyramid bli ännu värrre 2028 än den är idag, dvs de äldre ökar på de ungas bekostnad, de yngre som alltså ska försörja alla dessa åldringar. Men så här funderar jag. Kommer det bli alltfler som blir allt äldre i framtiden? Nej, det tror jag alltså inte. Alla yngre idag lever ett så hektiskt liv att jag tror att det blir som i Ryssland, där alkoholen t ex flöder mer än i Sverige, livslängden kommer att sjunka!! Dvs folk kommer att dö mycket tidigare än idag, de äldre 70-, 80-, 90-åringar som lever idag växte upp med mycket sundare levnadsvanor, ingen biltrafik att tala om, spritransonering då särskilt unga människor inte hade så stor möjlighet att dricka sprit, matvaror tillverkades i närområden osv. Detta menar jag är orsaken till att människor idag blir så gamla. Dagens 45-åringar, 65 år 2028, lever som sagt hektiska och stressande liv, äter och framförallt dricker mycket, vilket förstås måste inverka på deras kommande hälsa. Alltså enligt minfa funderingar så behöver
vi idag inte bekymra oss om prognoserna för en felaktig ålderspyramid i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback