Torsdagens "Debatt" i ettan med Stina Dabrowski som partiledare

Nej, det är säkert många som tycker att konceptet Debatt i ettan på torsdagar med Stina Dabrowski inte ger så mycket, det blir alldeles för snuttifierat.. Först var det åldersdiskrimineringen särskilt då mot kvinnor som ju är utbredd i Sverige mer än någonannanstans. Då fick vackra 60-åriga? Amalia Adamo yttra sig
och vad hon än sa, så förstod man att hon INTE ville bli gammal och ful, för den nakna sanningen är ju den
att särskilt gamla kvinnor blir fula på äldre dar och HU SÅ HEMSKT mindre sexiga och DET får man inte vara idag!
Karlarna har en annan sits, så att etablerade direktörer byter ut sina 50-åriga sekreterare med en på 25 är förstås OK i deras ögon, som vill vila på litet skönt lammkött.  Så vad hjälper lagar. Sedan var det presidentkandidat-
striden i USA, där både karlarna som intervjuades speciellt vid ett bord inte höll på den kvinnliga parten. Varför inte ha en kvinna som var med i diskussionen och hade kanske en  helt annan syn på kandidaterna. Själv tror jag
förlorar Hillary så vinner McCain, believe me. Så kom då diskussionen om islamofobi. För 20 år sedan visste säkert inte många i Sverige  vad islam var men NU vet alla här det. Stina delegerar ju berättelserna helt olika
tycker jag, så t ex hade jag velat höra mycket mer vad den kvinna hade att säga som  numera hade tagit avstånd
från islam, då hon hade läst Koranen och blivit skrämd av alla fordringar på kvinnor som stod i den. Heder åt henne. Dessutom förstår jag inte minister Hägglunds, kristdemokrat, inställning. Borde han inte kämpa för vår urgamla religion kristendom? Förr ja, jag vet inte hur det är nu, sände kristna rörelser ut missionärer till hela världen för att predika just kristendom. Men det går kanske inte längre.
Jag förstår verkligen att regeringens medlemmar inte vill ställa upp och debattera i detta forum, det ger ibland
ett löjligt intryck och är inte vederhäftigt som det är utformat idag. Och varför i alla världen ska man hinna
med att diskutera flera allvarliga ämnen på en timma? Ska det bli någon fördjupning så behöver varje ämne en
egen timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback