Josef Fritzl inte ett monster?

Många av oss satte oss nog framför teven i kväll för att se på den brittiska dokumentären om det ohyggliga dramat
i Österrike där en man Josef Fritzl hållit sin dotter inspärrad i en källare i 24 år och dessutom fått 7 barn med henne.
Det är så ohyggligt så man kan inte fatta det. Nu gav ju programmet inte så mycket nytt mer än att man fick se
källarutrymmen väl dolda och man fick en liten bild av hur utrymmen såg ut där Elisabeth och hennes 7 barn vistats.
Men det hela är så ofattbart och att det har kunnat pågått så länge utan att någon fattat misstankar. Man får sannerligen en egendomlig bild av Österrike, som inte har mera koll på sina medborgare. Detta att personer över 19 år inte får efterlysas av föräldrarna är tycker jag högst egendomligt. Men jag reagerade mest på att Josef Fritzls advokat sade att Josef Fritzl inte var ett monster utan en människa!! Vem är då ett monster om inte denne Josef F?
Jag blev rasande när jag hörde vad försvarsadvokaten sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback