Blir man lurad av guldköparna?

Läste flera annonser där guldbutiker vill köpa guld i form av ringar, tandguld m m m m. Priset just nu är högt på guldskrot
t ex 100 kr grammet. Jag har haft gamla guldringar liggande som varit trasiga och tänkte varför inte omvandla dom till kontanter? Sagt och gjort. Jag åkte iväg först till en butik. Fick några hundralappar för flera ringar. Och accepterade kanske dumt nog. Vad man aldrig fick veta hur många gram ringarna vägde. Jag fick ett pris det vara bara att acceptera. Jag
hade en gammal guldklocka som inte gick och den tog jag med till nästa guldsmedsaffär, samma där. Några hundralappar, jag skulle förstås bett att få se vad klocken vägde på vågen som användes men nej. Men då tog jag tillbaka klockan. Den kan kanske repareras och kan användas igen, knappt 300 kr för en guldklocka. Nej, nej. Men det är klart
någon mer modig än jag hade förstås bett att få se vad guldet vägde som man ville sälja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback