Dokumentär om Somalias pirater i tvåan!!

Jag undrar varför ingen tidning såvitt jag vet skriver om programmet Dokument utifrån som går på tvåan på söndagkvällar? Vill man överhuvudtaget veta något vettigt om världen och dess problem utanför våra gränser
så ska man se på Dokument utifrån!! Jag ser det alltid om jag har möjlighet och igår sön 12 sept visade man
ett program om Somalias nu världsomtalade pirater. Från att ha varit en somaliafiskare har man blivit pirat
sedan EU bl a utfiskat havet utanför Somalias långa kust och då plötsligt utvecklades dessa fattiga fiskare
till fartygspirater som alla väl har hört talas om och får nu in enorma summor på att kidnappa stora fartyg och
dess  besättningar. Helt otroligt. Och idag lär över 400 personer vara kidnappade och såvitt jag minns ett
tjugotal stora fartyg!! Olika länder sätter in krigsfartyg men våld hjälper inte.  Vilka enorma problem. 
Hur ska de lösas? Jag vet inte men det hade varit intressant om någon tidning skrivit om problemet. De
finns kanske men jag har inte läst några som kan redogöra för problemen och lämna en lösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback