Sverige är landet LAGOM enl DNs första sida!!

Jag blev sur när jag idag förjade läsa min annars så älskade tidning Dagens Nyheter. På första sidan stod det
med stora bokstäver att Sverige var landet Lagom. Det uppfattade i alla fall jag som kritik av Sverige, vårt
underbara land Sverige, där man inte får som svensk sedan urminnes tider tycka om sitt hemland Sverige.
Varför inte? Jo, då är man rasist. Helt obegripligt. Jag i alla fall blir jättesur. Inte heller får vi längre fira våra
skolavslutningar i kyrkan med präster. Fy, fy, skriver journalister i alla fall. Men vi ska ta hänsyn till invandrares
religioner, dom ska minsann få fira sina religiösa högtider. VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT? Man blir nästan
galen av ilska. Sluta, svenskar, att skämmas för att ni är just svenskar, var stolta istället!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback