SOMMAR, SOMMAR, SOMMAR!

Så blev det äntligen av, vår resa till min undersköna hemstad Helsingborg. Hotelrummet blev dock en besvikelse,
litet o trångt, men eftersom stan skulle ha festival några dagar senare så var alla rum uthyrda. Men, nej, nu bor
vi inte där fler gånger trots att det är nära flyg- och bussterminalen.

Men vi fick en helt underbar vistelse där. Åkte först med Staffan upp till mina föräldrars grav o planterade tagetes,
som håller länge. Sedan körde oss Staffan runt i Hbg o visade på gamla platser som jag kände igen men mycket,
mycket hade ändrats i min vackra stad, Sundets pärla. Så dagen efter blev det äntligen ett salt dopp i vackra
Råå, HÄRLIGT! Middagen på en av stans snyggaste och dyraste restauranger bjöd min barndomsvännina på o
sedan drack vi kaffe i hennes jättevåning.

Nästa dag måste vi lämna hotellet redan kl 11 och därefter åkte vi upp till Antikmässen. Fick betala 80 kr inträde
till småsäljarnas lokal men när vi så kom till själva den stora Antikmässan skulle vi få betala ytterligare 120 kr,
vi har aldrig tidigare betalat för båda ställena så jag sa nej, jag betalar inte 120 kr för något jag kan se på i
Stockholm.

Så flög vi till sist med Kullaflyg till Bromma. Stackars SAS-resenärer som skulle gått före oss men fick lämna
planet, då det hade blivit något fel. Biljetterna med det är säkert mycket dyrare än Kullaflygs som ju landar
i nära Bromma.

En jätteskön lillsemester blev det för oss i alla fall!

Integrering

Det pratas så mycket om integrering, dvs att invandrare o flyktingar ska bli ett med oss vanliga svenskar
och vi svenskar kritiseras för att vi inte vill umgås med invandrare men det är ju precis tvärtom, invandrarna
och flyktingarna vill vara med sina vänner och släktingar från det gamla hemlandet och leva som dom gjorde
där men under svenska trygga och generösa förhållanden! Så varför inte låta dem göra det utan jämt få
höra att vi infödda svenskar är elaka. Vi är trötta på det det kan jag lova!

Regn i hela landet resten av vecka 30!

Vi packar för fullt för vår (min) efterlängtade vecka i Skåne och vad händer, först blir det ett ¨behövligt dygnsregn
MEN sedan fortsätter det och i morron och resten av veckan ska det bli mulet och kyligt men också regn i Skåne,
dit vi ska och bada. Jag har längtat så efter salta bad men hur blir det nu, mulet och kyligt. Buhu! Typiskt när man
bestämt för längesedan. Förr kunde man bestämma samma dag och få ett hyfsat pris men ska man åka X2000
utan att betala en förmögenhet då måste man beställa nästan 3 månader i förväg, likaså flygbiljetten tillbaka
från Skåne till Stockholm, den är inte ombokningsbar om man inte ska betala ett hutlöst pris för biljetten.
Tala om en jäkla otur! Men Helsingborg är vacker under alla väder!

"Hantverkarna" sommarpjäs på Dramaten

Trots 30 gr värme så begav min sambo och jag oss in till Dramaten för att använda min födelsedagspresent
till honom, nämligen 2 biljetter till Dramatens sommarpjäs "Hantverkarna". Fullsatt och trångt i värmen men
svalt i lokalen och man sitter härligt i Dramatens fina stolar. Jag hade kostat på mig fina parkettbiljetter och
det var skönt. Och oj vilken härlig pjäs, vad vi skrattade! Den var helt outstanding och ÖVERRASKANDE. Gå
o se den. Sedan vandrade vi lyckligt nöjda till t-banan genom sommarvackra kvällsstockholm.

Hur står muslimska kvinnor ut i hettan?

Jag fattar inte varför muslimska kvinnor måste gå klädda som dom gör. De har fotsida klänningar och en varm
sjal över huvuudet och det är 35 gr i skuggan. Vad jag har läst så står det ingenting i Koranen om hur kvinnorna
ska vara klädda. Men vågar dom inte klä sig annorlunda eller vill dom inte? Jag fattar ingenting.

Det är visst inne med nordiska förmögna Hollywoodfruar!

Nu har femman tagit över konceptet med framgångsrika tjejer i Hollywood och det är förstås
kul att se all denna lyx som dom nordiska kvinnorna lever i MEN det gäller för dom att behålla
sina utseenden så att inte deras stenrika karlar tröttnar, det står säkert massor av vackra
tjejer i kö för att byta ut de "gamla". Men ändå, så många svälter i denna värld och se finns
det några som lever i otrolig lyx, t ex en av kvinnor skulle visst få en ring som kostade
hör och häpna 1,5 miljoner DOLLAR, alltså närmare 9 miljoner kronor. Det är ju inte klokt!
Men som sagt dom fick ligga i för att förbli "unga och vackra" men i femmans program var
den kvinna som var 67 faktiskt snyggast men hon hade säkert lyft sig flera gånger. Men som sagt
hon slog sina yngre medsystrar med hästlängder. Titta för ni se!

Håller värmen hela sommaren?

Nu är det i varmaste laget utan tvekan men ändå vill jag att det ska vara ordentligt varmt den 27
juli då vi ska åka till Sundets Pärla min underbara uppväxtstad Helsingborg, den har ljuvliga sandstränder
och ett härligt klart blågrönt SALTVATTEN! Men har man otur så blir det förstås regn men i vattnet
måste det väl vara varmt i alla fall. Jag längtar som numera stockholmska fruktansvärt efter salta
bad!

Otrogen kvinna i Iran ska stenas till döds!!!

Men vad är det här? Ska verkligen en kvinna dödas för s k otrohet? Hur många kvinnor i Sverige skulle
inte dödas då? Och på vilket sätt ska denna iranska kvinna dö? Jo, hon ska grävas ner i sand till hälften
och sedan ska män? kasta sten på hennes huvud tills hon avlider!!! Hur kan något sådant få förekomma
i vår som man hoppas civiliserade värld? AVSKYVÄRT! Hoppas hela övriga världen sätter press på Iran
om att sluta med dessa avskyvärda regler.

Är invandrarna arbetslösa?

Jag vet inte men när jag åker buss är chauffören invandrare, tunnelbaneföraren är invandrare, tandläkaren
och tandsköterskan jag går till är invandrare, dagispersonalen till stor del invandrare, frisören invandrare,
teves hallåer invandrare, programledare invandrare, läkare invandrare, kassapersonalen på Hemköp o Coop invandrare, städföretag och friskolors ägare är invandrare så jag förstår inte vilka invandrare som är arbetslösa.

Gladys Perez, 24 år, dömd till livstid efter att hennes pojkvän dödat hennes dotter!

Ibland kan man på SVT se fruktansvärda dolumentärer, som när jag för några dagar sedan "snubblade"
in på Gladys svåra val (vilken underlig titel, vem fastnar för den?) som handlade om en liten 3-årig flicka
som hittats död och dumpad i en sopcontainer i Las Vegas. Ingen visste vem flickan var förrän man tog
reda på hennes mamma Gladys Perez, inflyttade från Sydamerika. Mamman fängslades men sedan
framkom det att det var hennes pojkvän Colon som hade dödat flickan och också ofta misshandlat mamman,
som på ett underligt sätt älskade mannen (Norrmalmstorgssyndromet har vi ju hört talas om) Gladys Perez
ville (vågade?) inte anmäla mannen och detta gjorde att även om hon var oskyldig till mordet dömdes till
livstids fängelse!! 24 år gammal, rena Annika Östbergsfallet alltså. I Sverige hade hon fått genomgå
en stor rättspsykologisk undersökning och säkert friats precis som barnflickan i Knutby och fått vård istället
för livstidsstraff. USA är ett hårt land ibland.

Ghana borde kanske ha vunnit

Jag brukar inte titta på idrottsprogram men VM i fotboll i Sydafrika är något speciellt. Har förstås
inte sett på alla tävlngarna men såg Frankrike förlora mot Ghana och i går var det Chana efter
en jättelång match som förlorade genom en straffspark mot Uruguay. Men vad jag tänkte på när
jag såg Ghanas spelare var den teorin att alla människor härstammar egentligen från Afrika och
de här spelarna var visserligen svarta men liknade inte andra svarta i Afrika. De såg nämligen
ut tyckte jag som de grekiska gudastatyer som finns avbildade, helt otroligt, så kanske vetenskapen
har rätt ändå att mänsklighetens vagga stod kanske i Ghana!

Egendomliga domar i USA

Såg just en otäck dokumentär om ett ung amerikanskt par med ursprung från Sydamerika, där han misshandlade
sin hustru och till sist tog livet av hennes dotter men BÅDA blev dömda till livstid för mord för att mamman inte
ringt polis eller sökt hjälp när hon misshandlades samtidigt som hennes dotter.