Jag förstår inte Idoljuryn!

Det är spännande med Idoltävlingen, särskilt när agnarna är sållade från vetet, så det är bara de
skönsjungande deltagarna kvar. Igår kväll hyllades Molly Hammar av juryn, Laila Bagge sa att hon
Molly alltså var den som sjungit bäst under alla säsonger!! Men vad hände denna fredagkväll, den
söta Molly som sjöng först sågades av juryn medan de andra tävlandena höjdes till skyarna av
juryn och då kom den bäst sjungande enl Laila Bagge Molly att sitta kvar till allra sist med en mystisk
kebabförsäljare!!! Jag ringde och röstade på Molly trots att jag bestämt mig för att inte rösta alls
den här säsongen. Förra året ringde jag varje gång o röstade på Andreas Weise, som mobbades
av juryn. SÅ NU ÖNSKAR JAG byt ut juryn i Idol!!!

Bard fruktansvärt oförskämd i Idoltävlingen

Man tror inte sina öron när man hör Alexander Bard fulare än snygg sågar en väldigt snygg i mitt tycke
duktig sångare genom att kalla honom giraff m m. Nej, nästa års Idolftävling bör inte Alexander Bard
sitta med i juryn!!! Men Alexander Bard var kanske avundsjuk på den mycket snygge sångaren!

Idoltävlingen avgörs redan nu på fredag!!

Idoltävlingen har gått väldigt snabbt, som tittare har det ju inte varit många tillfällen att rösta! Nu hoppas åtminstone jag på att det blir en tjej den här gången. Tjejerna har varit oändligt överlägsna killarna!

Vad menar Bard i Idoljuryn?

Man kan undra över Alexander Bard och hur han tänker. Flera gånger har sagt till dom som söker till Idol,
"du ser inte ut som en idol", det är fruktansvärt sårande förstås men ofta har han haft rätt tycker jag
men igår när den allra sista uttagningen skulle ske och valet stod mellan en jättegullig kille och en stor
pösmunk som såg intetsägande ut, så valde juryn att behålla den sistnämnde!! Båda två sjöng enligt juryn likabra. Jag blev faktiskt sur och jag hoppas att den här killen åker ut så fort som möjligt.

President Obama höll ett klokt tal om Palestinas ansökan om att få vara med i FN

Palestinafrågan är verkligen ett problem och vad händer om Palestina får vara med i FN? Det kan få ödesdigra konsekvenser för hela världen tror jag. Kan det utlösa ett tredje världskrig? Ja, vad vet jag men jag är rädd för
det.

Nya Dagens Nyheter, bra eller dålig?

Jag har prenumererat på Dagens Nyheter i många år och   blir lite förskräckt över allt det nya i
Nya DN. Särskilt tycker jag om jag ska vara negativ att texten har alldeles för liten stil, svårt
att läsa för alla som har synproblem. Vidare tar det förstås tid att lära sig allt nytt, kanske en
hel del är bättre än förr men som sagt det gäller att lära sig hitta det man vill läsa i allt det
nya.

Läsa tidningar på nätet, nej, nej!

Visserligen kostar det ingenting att om man har internet läsa tidningar på nätet men NEJ, NEJ. Jag
läser visserligen någon enstaka gång någon tidning på nätet men hu vad trist och jobbigt det är!
Papperstidningen kan man ligga i sängen o njuta av, lägga den ifrån sig och ta upp den igen och läsa
om eller läsa vidare. Så snälla tidningsutgivare, sluta inte med papperstidningen! Vi behöver den!

Uppdrag granskning: Om andra generationens invandrare i Göteborg

Man blev både häpen och arg när man såg på programmet i SVTettan Uppdrag granskning där den granskande
journalisten Janne Josefsson försökte undersöka vad som händer i förorten Backa i Göteborg, där det rånas och
skjuts, bilar sätts ibrand osv. En något äldre söt dam skyllde på och säkert med all rätt på andra generationens
invandrare, mängder av unga män som går utan arbete. Hon sa t o m (hur vågade hon?) att hon tänkte rösta
på Sverige Demokraterna!! Något som jag tror många tänker men inte vågar säga högt. Ja, t o m en invandrare
i programmet kunde tänka sig rösta på det annars kända främlingsfientliga partiet SD och han förklarade varför,
jo, för detta parti tyckte att man skulle ta hand om de invandrare som redan fanns i landet och inte ta in fler!!
Vi får väl se hur media dvs pressen reagerar på programmet. Men man tycker förstås att vi svenskar möts
med stor otacksamhet när vi tar emot så många invandrare och av skattebetalarnas pengar ger dom uppehälle
och försörjning. Men man brukar ju säga: otack är världens lön!

Anders Björkman, Expressen, har rätt!

Jag håller med tevekrönikören Anders Björkman, Expressen, om allt detta konstiga kramande!
Man kramar allt och alla vid varje tillfälle. Det ser tycker jag löjligt ut. Och varför? Tänker man
inte t ex på svininfluensan? När den pågick då måte man tvätta händerna med handsprit så fort
man nästan bara pratat med någon. Allt detta kramande står mig upp i halsen. Anders B har
som sagt helt rätt och jag hoppas att Expressens halvmiljon läsare läser hans tevekrönika.

Är man rasist om man vill bära sin hembygds folkdräkt?

Jag förstår inte varför man inte får bära sin hembygds folkdräkt när man är svensk. Då kan man bli kallad
rasist!! Visst är det numera konstigt i Sverige. Alla andra nationaliteter håller på sin kultur och sina traditioner
men svenskarna får inte göra det. Kan någon förklara varför?

Bonde söker fru, vilken dokusåpa med en hycklande programledare!

Ja, jag erkänner, jag har sett första avsnittet av fyrans program "Bonde söker fru" och jag skäms när jag
tittar på det. Denna programledare Linda Lindoff (?) är så fruktansvärt tillgjord så man ryser. Och dessa
stackars bönder, hur vill dom ställa upp i den här såpan. Visserligen rara personer men tro att dom hittar
kärleken är ju rena löjan! Några få har under alla fyra programmen hittat en partner men för de flesta
har det gått tycker jag snett och varit oerhört pinsamt. Och varför måste dom ha homosexuella bönder!!
med i programmet? Och hur många tittare har programmet? Nej, jag ska inte se fortsättningen, det är
för pinsamt för mig i alla fall.

Ska uthyrningsrum bli lösningen på studenters bostadsbrist?

Bostadsministern Stefan Attefall tycker att en lösning på studenternas enorma bostadsbrist skulle delvis
kunna lösas om personer som sitter med stora våningar med många outnyttjade rum skulle få avdrag
på skatten om de hyrde ut något eller några av sina rum som i gamla tider. Men vill unga verkligen bo
i sådana rum? Jag tror inte det. Unga studenter idag vill leva fritt och t ex ta hem vem dom vill och vara
uppe o ev störa så länge de vill. Nej, den tiden är förbi då unga var glada att få hyra ett rum. Och dessa
"tanter" som det ofta är vill inte ha ett spring och ett stök med unga. Nej, nej tyvärr en dum ide, bostads-
ministern!