17-årig bror mördar sin syster med hundratals knivhugg!!

Man blir verkligen både häpen och arg när man läser om detta hedersmord. Det kusliga är att det blev tror jag den unge brodern som fick utföra dådet då man kanske trodde att han inte skulle få så strängt straff men det fick han! 8 år!! Men hur kan man ha en sådan kultur som tillåter hedersmord? Stackars stackars tjejer som inte får vara fria som andra tjejer i landet dit de flyr eller invandrar!

Det turkiska teveprogrammet LÖGNEN

Jag hoppas ni ser på Lögnen som går på tvåan mellan halv 8 och 8 varje
vardagskväll. Den är mycket egendomlig men ändå enormt spännande.
Och vilka vackra kvinnor som spelar de olika rollerna. Nu är det visst bara
40!!! avsnitt kvar men jag tycker att den är väldigt sevärd men ändå ovanlig. Se den!!

Den australienska filmen The Territory otroligt hemsk!

Min sambo o jag som älskar deckare började titta på en film på 6an
som var från Australien o hette The Territory men den var så otäck så
jag spelade in den, min sambo lade sig, och idag söndagmorgon i strålande solsken men med 17 gr kallt skulle jag se färdigt filmen, MEN DEN ÄR SÅ HEMSK, så jag kunde inte se färdigt den utan fick sluta se den. Får se om jag vågar se den till slut. Har bara sett en tidigare som var lika hemsk men minns tyvärr inte namnet, det handlade om ett par besökare som förstörde livet för familjen i villan de besökte. Fruktansvärt skrämmande!

Vilket hopplöst snöoväder o vilka hemska olyckor!

Igår tisdagen den 15 jan snöade och snöade hela dagen o nästan hela natten!! Och jag som ofta längtar till men vackra hemstad Helsingborg vad fick jag veta på tvnyheterna? Jo, det värsta bilolycka som hänt i Sverige hände strax utanför Helsingborg!! Och bilden man såg med mängder av långtradare som kört in i varandra men också bilar och varför, jo, pga snön och isen under den gjorde vägen och bron där det hände glashal!! Några personer hade dött och många, många hade skadats! Och vad hände i Stockholm, en ung tjej körde Saltsjöbadståget rakt in i ett flerfamiljshus och nästan demolerade det!! Hon arbetade som städerska och stal tåget!!!

Örfilen en australisk serie i tvåan

Efter att ha haft julgransplundring för nära och kära såg jag medan min sambo var ute o köpte Expressen en ny serie i tvåan som skulle gå i 8! avsnitt och som hette ÖRFILEN. På en 40-årsfest slog en liten elak unge slog med ett basebollträ omkring sig och då gav en släkting, en vuxen karl, honom en örfil, det tyckte jag han förtjänade men oj, oj vilket rabalder det blev!! Kar´n som slog polisanmäldes av pojkens mamma, som väl också var en släkting och nu får vi se hur det går.

LÖGNEN en lång turkisk deckare!!!

Teverecensenterna lovordade denna thrillerserie, lär vara ca 50 avsnitt!
Men den är enormt spännande, ser den via inspelningar. kvinnorna är vackra som Miss Universe och våningarna är urtjusiga. Är det så i Turkiet, har aldrig varit där. Men 50 ca avsnitt, vad ska hända under hela den tiden? Men visst funderar man redan nu på vad som kommer att hända.
a

HOMELAND i amerikansk tolkning

HOMELAND vilket spännande program!! Sista avsnittet går ikväll den 8 jan. Men jag läste i min morrontidning att de avsnitt som Israel hade spelat in var mycket bättre än de avsnitt som spelades in av USA och jag
håller med. Något som alltid retar mig i amerikanska program är t ex som också visades i avsnittet igår när den kvinnliga huvudrollsinnehavaren kastades med huvudet in i en vägg men sedan kunde resa sig som om ingenting hade hänt och springa långa sträckor. Omöjligt i verkliga livet. Vad jag förstår så tror många ungdomar idag att man kan sparka på någon, som enligt film o tv kan resa sig och springa. Carrie som skådespelerskan heter i programmet hade inte kunnat röra sig efter den smäll hon fick men hon sprang i programmet snabbt vidare. Sådant gör mig ilsken.

Leksakslandet på tvåan 2 jan

Igår såg jag mer av en händelse en liten kortfilm, 15 min, på tvåan
som grundade sig på vad som verkligen hade hänt. En liten tysk pojke
fick veta att hans bästa kompis skulle åka till Leksakslandet o då ville han följa med o han försökte rymma flera gånger. Men så fick man plötsligt se hans mamma rusa fram till ett tåg och när de tyska soldaterna såg henne där trodde dom att hon var judinna och ville hejda henne men hon hade sina tyska papper i ordning o hon berättade då att hennes son ville följa med till Leksakslandet och
att han hade rynt för att få följa med tåget. Dörrarna till tåget öppnades och där stod familjen med sin lille judiske pojke, alltså
inte den mamman letade efter. Då låtsades den tyska mamman att
det var honom som hon letade efter och efter tag lyftes han ner och
fick resten av sitt liv stanna hos sin kamrat och sin tyska styvmamma.
De judiska föräldrarna gasades ihjäl. Vilket mod denna tyska kvinna
visade! Förintelsen var fruktansvärd.

Mindre fyrverkerier denna nyårsafton?

Min sambo o jag som numera håller oss hemma utan gäster åt en god middag med gott vin o sedan kaffe och hembakta pepparkakor o klenäter tittade förstås på Skansenprogrammet, där folk satt och frös? i regnet och de som uppträdde var ordentligt påpälsad trots +grader men det var väl en fuktig kyla ändå. Jan Malmsjö läste som vanligt sin tolkning av Tennyssons nyårsklockor, han såg sliten ut men närmar sig väl numera de 80 men sedan drack vi förstås champagne o önskade oss gott nytt år o så startade fyrverkerierna. Tjusigt som vanligt från vår balkong men ändå, jag tyckte att det var inte samma fyrverkerier som förr om åren. Finanskriser har väl slagit till också här. Men, men det räckte mer än väl och vid 1-tiden störtade vi i säng.