Kommer vår livslängd att sjunka?

Jag läser en hel del artiklar om att t ex 2050 kommer det att finnas oändligt många fler
äldre men jag undrar det. Sverige har ju efter Japan den längsta livslängden men som
sagt jag tror att den kommer att sjunka betydligt. Vi tar emot massor av invandrare
från Afrika där livslängden är väldigt låg, ja, så låg som 40 år. Dessa mängder av invandrare
måte väl påverka Sveriges invånares livslängd? Dessutom tror jag inte att de senaste
generationerna, dvs 70-, 80- och 90-talisterna med sin livsstil, mycket alkohol, mycket
stillasittande kommer att bli så gamla. Det hade varit intressant att läsa om någon
forskare som sysslade med detta.

De svarta i Sydafrika tycker illa om invandrare!

Läser i medierna att  de svarta i Sydafrika tycker illa om alla invandrare, dvs om andra svarta
från andra afrikanska länder, så svenskarna är inte ensamma om att vara kritiska mot invandring.
Vad jag tycker är egendomligt är att när Afrika nu är fritt från kolonasitörer så har afrikanerna
börjat krig och mördat varandra i hundratusental på det mest grymma sätt. Jag förstår ingenting.

Min idol i American Idoltävlingen blev ÅRETS IDOL!

De som blir kvar till sist i American Idoltävlingen brukar sjunga oerhört bra, likaså i år. En av mina idoler
från allra första början, Lee DeWyze, vann hela tävlingen. Oj, vad jag blev glad. Han hade en verkligt
ddukltig konkurrent, Chrystal Bowersocks, som faktiskt måste jag erkänna sjöng bäst i finalen men, men
jag räknade med att stora Chicago, där Lee var ifrån, skulle rösta på honom och det gjorde dom!! 42
miljoner hade röstat, nästan 5 gånger så många som hela Sveriges befolkning!! Tyvärr ska en i juryn
sluta, nämligen Simon Cowell, engelsman, oerhört kritisk och kunde ibland säga väldigt jobbiga saker
till dom som tävlade. Men vem kan ersätta honom, no-one I mean.

Konungens systrar mot all ansiktslyftning?

Visst är drottning Silvia fortfarande väldigt vacker och ser ung ut för sina 67? år men är det
med brasiliansk skicklighet? Men några som verkade totalt ointresserade av sådant var
kungens systrar. Man trodde inte sina ögon! Den ena såg äldre ut än den andra. Vackra
prinsessan Birgitta var har hon tagit vägen? Och Margaretha och Desirée? Men jag tycker
förstås att det är skönt med kvinnor som vågar släppa sina utseenden och vara rynkiga
och gråhåriga som deras ålder innebär.

Vilket fantastiskt tal, Daniel!

Det var nog många som tillsammans med mig blev oerhört häpna över Daniel Westlings tal till sin Viktoria igår,
särskilt då dom som precis som jag själv tyckt att en enkel kille från lilla Ockelbo kunde väl inte vara något
för vår kronprinsessa men oj så överraskade och också skamsna vi blev när det visade sig att den där enkle
bondpojken kunde hålla det mest eleganta och underbara tal som den mest högststående! Dagens media
reagerade som jag, vilket helt underbart och fantastiskt tal och jag tänkte, att jag som trott att Viktoria
var en looser nu visade det sig att hon var en vinnare som fått Daniel Westling till man. Och vilken engelska
han talade, inga stakningar, inga funderingar på vad ordet nu hette osv. Bravo! Och idag måste jag också
säga Grattis Viktoria.

Dagens Nyheter har många kloka journalister men några förstår inte jag!

Jag förstår inte DN-journalisten Annika Ström-Melin som i artikel efter artikel försvarar islamska kvinnors rätt
att bära s k burka, dvs en slöja som döljer ansiktet utom ögonen! Visst ska man vara tolerant men någonstans
finns en gräns tycker jag. Varför bär islamska kvinnor sådana underliga huvudbonader? Vinter som sommar.
Enligt expertis står det ingenting i Koranen om tvång att bära slöja. Vi övriga kvinnor förstår därför inte varför
om det inte är de islamska männen som vill "stänga" inne sina kvinnor i någon slags osynlighet. DÅ tycker jag
andra kvinnor ska protestera mot detta och inte som Annika Ström-Melin försvarar denna "rätt"!

Croneman på DN tycker SVTs rapport om det kungl bröllopet var för mycket!

Vad man blir glad när man får feedback av en känd journalist, i det här fallet Croneman, berömd teverecensent
i Dagens Nyheter, tycker som man själv att SVT har flaggat alldeles för mycket för Viktoria och Daniels bröllop
på lördag. Alla tittare är inte för monarkin, tvärtom. Därför borde programmen om bröllopet också innehälla
kritik eller inte vara så bombastiska. Tycker Croneman men också jag.

Norska Hollywoodfruar, hur är dom?

Svenska medier uppmärksammar inte programmet Norska hollywoodfruar det minsta även om jag
tycker dom är mycket värre än Anna Anka som blev så påhoppad. Norska Hollywoodfruar har en
som säljer pyttesmåbikini och en man som verkar sälja sexleksaker, varför skriver man inte om
henne och om honom? Vidare finns det en 38-årig lyxfru med en mycket äldre man, denna lyxfru
som var 38 och tyckte själv att hon var väldigt vacker såg ut som en 50-åring. Men att utseendet
är det viktigaste för alla det förstår man.

Dagens Nyheter en verklig fin infokälla

Jag älskar Dagens Nyheter, som jag prenumererat på i många år. Inte för att jag gillar vad alla DNs journalister skriver men flera är oerhört skickliga och skriver fascinerande artiklar som är både objektiva, intressanta och
informativa. Tack DN!

Nu börjar det verkligen bli för mycket om det blivande brudparet!

Alla butiker, särskilt presentbutikerna, är fyllda av allahanda grejer att köpa till minne av det kommande
kronprinsparet, alla tidningar, alla tevemedier, överallt. överallt läser man om bröllopet. Det blir alldeles
för mycket och jag blev särskilt häpen när jag läste min favoritjournalist Britta Svenssons krönika där
hon kallade republikaner för rasister. Har hon blivit galen? Men Daniel Westlings kompisar i lilla Ockelbo
tycker förstås att det blir jättekul att inte minst komma på fest på Slottet men vad ska de sedan kalla
sin gamla kompis för Ers kungliga höghet istället för Daniel. Ack ja. Men sedan kommer förstås medierna
vara proppfulla med spekulationer om de kommande barnen. Blir hon snart gravid eller ej. Stackars
Viktoria! Vem vill vara i hennes ställe? Hu!

Egendomlig Svenska Flaggans dag!

Vilken vacker sommarsöndag då vi skulle fira Svenska Flaggans dag. Min sambo o jag traskade till den vackra, gröna parken dår dagen enl program skulle firas. Vi fick tack o lov sittplatser trots att dom förstås var hårda
men vad som gjorde mig besviken var att det sjöngs inte en enda sång som hörde ihop med svenska flaggan.
"Flamma stolt mot dunkla skyar" har jag sjungit på svenska flaggans dag i  massor av år men nu sjöngs och
spelades bara pop o engelska var det vanligaste språket, ändå fanns det många äldre besökare som kanske
aldrig lärt sig engelska. Och inte sjöngs nationalsången utan endast en invandrare som ville vi skulle sjunga
"ja må vi leva", som ju är en födelsedagsvisa. Hade dagen hetat Mångkulturelldagen då hade det passat
men för min del tror jag inte att alla våra invandrare vill integreras, de vill fortsätta att ha sin kultur.

Final i Talang 2010 men vann rätt deltagare?

Så var det då dags för final i Talang 2010, många duktiga tävlanden men jag tycker att det är fel
att sångare får tävla. Det finns andra sångtävlingar dom kan delta i! Nu vann en 14-årig sångerska,
som sjöng gudomligt men utseendemässigt har hon nog ingen chans att bli en sångstjärna förutom
på Operan, där passar hon och där behöver man inte vara trådsmal. Jag telefonröstade på en
8-åring som spelade fiol helt gudomligt. Han blev två och skulle ha kommit först tycker jag, han
sade när han tillfrågades om vad pengarna skulle gå till att han skulle åka till en förnäm musikskola
i London, som nog inte var så billig! Men nej, han vann tyvärr inte

Kommer det tredje världskriget nu?

Stämningen i världen blir alltmera svår. Krigshetsen hänger i luften och kanske blir det ett nytt
världskrig. Jag är rädd för det.

Simon Cowell slutar som jurymedlem i American Idol!!

Då försvinner rätt mycket av spänningen. Han kan vara fruktansvärt elak men man litar ändå
på hans omdöme, hårt men rättvist. Men ibland måste han be om ursäkt, han får inte vara hur
oförskämd som helst mot en stackars deltagare. De andra i juryn är mycket mera mesiga men
det vinner ingen på. Man kan bli för kaxig också av för mycket beröm!