Konstutställning

Blivit inbjuden som så många år tidigare till amatörkonstutställning i Hässelby Villastads kyrkas amatörkonstutställning, som är i kyrkans församlingssal. Åkte dit med 4 tavlor, inte mina bästa men ändå. Kul vara med ytterligare ett år. Försöker också sälja väldigt små tavlor till ett minimalt pris. Får se om någon nappar. Har placerat en liten burk där man kan lägga pengarna för tavlorna.
Spännande att se om någon som sagt nappar.

Hur är det i USA egentligen?

Min sambo o jag såg häromkvällen en oerhört otäck thriller Gang baby gang, där man fick se fruktansvärda miljöer med drogberoende människor. Det var verkligen skrämmande. Ökar sådana områden ligger verkligen USA illa till.

Klimatförändringar?

Idag är det den 23 oktober, dvs i slutet av oktober 2013, det är grått och trist väder utom när det gäller temperaturen som i Stockholm är
nästan 13 gr men i min hemstad Helsingborg +15 gr!! Det kan inte vara normalt, eller hur, så jag tror att det är klimatet som är förändrat och som forskarna påstår det är vi människor som har åstadkommit det!!

Svenska Idoltävlingen fred 18 okt

Jag älskar tävlingar och därför tittar jag på fredagens tävling i svenska Idol istället för som mina vänner på Doobidoo. Det programmet är jag evigt trött på. Alla deltagare som var kvar sjöng i mitt tycke jättebra men en skulle ju åka ut, det blev inte den alltför fylliga Sandra utan den söta blonda Sara. Helt fel tyckte jag. Jag blir galen när jag hör programledaren till varenda en som har sjungit säger Bra jobbat. Finns det ingenting annat han kan säga? Bra gjort eller fint eller något annat??

USAs 17 oktober

I morron den 17 oktober slår USA i det s k skuldtaket och om detta inte höjs pga republikanerna i USAs motstånd kommer hela världen i en stor ekonomisk kris!! Låter verkligen hemskt. Men vad kan vi vanliga dödliga göra? Bara vänta o se. Men hur har USA blivit som det blivit?
Världens största ekonomiska makt håller på att gå i stöpet som man säger. Men hela världen får hålla andan och hoppas på en lösning.

DN-artikel

Läser i DN en artikel med rubriken Mannen går under - hurra! Den är skriven av en ledarskribent Erik H och handlar om en bok av Hanna Rosin "Mannens undergång" som lär trots innehållet ha fått kritik av kvinnosambund!. Svarade EH om att i förorterna fubbs numera väldigt många män som dominerar sina kvinnor totalt. Vilka? Jag behöver nog inte tala om vilka.

Obamacare förorsakar världskris?

800.000 statsanställda har fått gå hem utan att få arbeta och få lön i USA. Demokrater och republikaner är mycket oense om just det som kallas Obamacare, dvs delvis fri sjukvård för alla fattiga. Det känns som om USA har börjat tappa världsmakten, ja, kanske all västlig makt håller på att ta slut. Den 17 oktober är den för världen så viktiga dag, då USAs budgettak ska kunna höjas eller ej. Vi här i väst håller andan!