Kristallenprogrammet urtrist

Detta program som mest handlar om alla tevekändisar och deras beundrare är urtrist att se på för oss tittare. Ja, jag såg på programmet men inte blev jag gladare för det. Carina Berg t o m röstade på sig själv!! Men hu vad man som tittare är trött på vissa program. Jag kom
att titta på en kort stund på ett fruktansvärt program ledd av den s k Tobbe trollkarl TORSK PÅ TUBEN, två lag tävlade. Ja, jag såg bara en kort stund men jag skämdes över att sådana urusla program kunde göra och är folk så korkade att dom tycker att det var ett roligt program, ja, då blir jag galen!

Tappade min provisoriska tand!

Ja, jag har mig själv att skylla. Har varit jätteglad så länge min provisoriska framtand har varit kvar o har funkat. Men, men godisrätta som jag är bet jag i en chokladbit som jag trodde var av marsipan men som var av kola!!! och bums förstås lossnade den provisoriska framtanden o jag såg förskräcklig ut. Nästa dag ringde jag till tandläkaren som tidigare satt fast den och fick komma tack o lov samma dag men det var jobbigt sitta där i tandläkarstolen i hettan. Men, men efter rätt långt arbete var tanden fastsatt igen.
Men jag måste förstås vara jätteförsiktig. 1000 kr kostade det, rätt mycket men det var det värt för mig i alla fall. Nu får jag hålla andan när jag är borta o ska äta!.

The talented Mr Ripley

Igår kvälll såg min sambo och jag på denna enormt spännande men helt orealistiska film med Matt Dammon som en fantastisk skådespelare i huvudrollen men ändå. Idagens dna-värld hade det inte gått att så lätt komma undan flera mord men DÅ var det 60-eller 70-tal var det förstås lättare. Men filmen tyckte jag var enormt spännande och vackra bilder från Rivieran.

TV-programmet Broadchurch

En speciell deckare i många avsnitt som går varje dag. Det handlar om en 12-årig kille som hittas mördad på en strand och om en speciell kvinnlig deckare som tillsammans med en kriminalkommisarie från huvudkontoret som ska försöka lösa mordet. Verkligen speciella människor överlag men ändå intressant men ändå 8 avsnitt!! Men varje avsnitt innehåller något nytt.

Hemsk blåskatarr

Idag är jag inte glad, jag har fått en hemsk blåskatarr och vill kissa i ett, i ett. Men vad gör jag? Går till läkare, nej, nej. Hoppas det går över men jag har väl suttit kallt någonstans. Då jag har mycket s a s på gång vill jag förstås vara någorlunda frisk då, men vad gör jag?

Höstlördag?

Idag har jag inte gått ut. Sov dåligt som vanligt och har någon form av blåskatarr. Trist o jobbigt. Men ibland öste regnet ner. Min sambo gick ut o handlade en hel del medan jag satt på balkongen för att få lite luft.
Sedan åt vi en god middag med gott vin o rotfruktsgratäng. Kaffe o hembakt oformlig rulltårta efter. Men hu vad jag är trött!!

Uselt resultat på DNs nutidstest!

Varje fredag har min morrontidning Dagens Nyheter ett s k nutidstest och som jag älskar sådant försöker jag alltid lösa frågorna men idag fredagen den 16 augusti hade jag bara 2 rätt av de l0 man får!!! Hur kunde jag svara så helst fel men frågorna är kluriga, saker man inte lägger på minnet men ändå! Jag skäms!

Översvämning i min hemstad

Ser på teve hur människor vadar omkring i knähögt vatten och vattenfyllda källare. Var är det? Jo, i min skånska hemstad Helsingborg. Vilket underligt väder vi har numera. Översvämningar över hela klotet nästan. Kan vi göra något? Sluta åka bil? Klimatet verkar totalförstört över hela jorden och för min del tror jag att det blir värre!

Den 12 augusti är för mig en mycket speciell dag!

Den 12 augusti är en förhöstdag då jag för 55 år sedan födde min yngste son, som numera inte finns i livet. Idag skulle han och hans familj annars haft en stor fest men, men det går inte. Men jag hoppas att han ändå minns av sina barn, sin änka och sina många vänner.

Kan youtube räkna fel?

Jag har ett inlägg på youtube som lades in för snart 1 år sedan och som trots det ger några tiotal fler visningar varje dygn men NU plötsligt dräller det in visningar, flera hundra!! Kul förstås men hur kan det komma sig? Jag undrar verkligen.

Sorgebudskap

Blev i morse uppringd av min väninnas väninna och fick höra att min f d svägerska gått bort tidigt i morse!! Hennes ende son var oerhört förtvivlad. Jag tänker på alla gånger jag har rest med min väninna och på alla fester vi har haft. Men hon led av en obotlig cancer så det fanns väl ingen återvändo.

Bad i havet en omöjlighet för mig!

Denna sommar är och har varit otäckt het men då är förstås alla överförtjusta som kan bada i havet. Men jag har ingen möjlighet att ta mig till vattnet. Orkar inte gå från någon buss ner och bada men oj vad jag längtar. Hade jag bott i Hbg hade det förstås varit en annan sak.
DÅ hade det inte varit någon svårighet. Men, men nu får jag nöja med alla tidigare fina bad jag har fått.

Sömnbehovet!

Gud, vad jag blir glad när jag läser Expressen idag. Det handlar om vårt sömnbehov och en rubrik lyder att vi kan vara vakna flera timmar på natten. Jag är vaken varenda eviga natt och det är jobbigt, vad jag än gör hjälper det inte. Lägger jag mig tidigt eller sent, samma sak!
Det går väl an om jag inte har ont, men det har jag ibland, värk i leder.
Men ändå, men jag måste då sova flera timmar på dagen, först efter frukost och sedan efter lunch. Livet blir väldigt enformigt.
Nu längtar jag fruktansvärt efter i denna hetta få bada i havet men men.

Svårt att sova

Sedan en längre tid tillbaka kan jag inte sova nattetid. Jag brukar somna rätt fort men vaknar sedan och är vaken större delen av natten! Man blir nästan galen. Jag tittar i gamla fotoalbum, lyssnar just nu på en ljudbok skriven av den jag annars inte gillar Leif CW Persson o läses av skicklige Peter Andersson. Boken är helt otrolig, en självbiografi av Persson som inte är av denna världen. Jag häpnar, då jag inte gillar honom men måste beundra honom för
hur han skriver. Så läs den "Gustafs grabb" heter den.