Svenska medaljer i Olympiaden 2012

Lustigt nog är det alltid samma sak vid idrottstävlingar över hela världen och nu senast Olympiska spelen i London idrottsjournalisterna men också tidningar i allmänhet skriver samma sak, så och så många medaljer tar Sverige och den och den vinner guld osv. Nu senast igår söndag då den lilla
Sara Sjöström enl alla som intervjuades i SVT skulle ta medalj och kanske guld men hur gick det, ja, som jag anade, hon kom fyra!! Och hon grät den lilla stackaren därför att alla svenska journalister i alla fall sa att hon skulle ta medalj!! Usch, vad jag blir arg.

Vällingby från 1954 o 2000

Min sambo o jag satt i den relativt kylslagna julikvällen o tittade på en inspelning av Vällingby från år 2000. Eftersom jag har bott i V-by lika länge som den världskända förorten har existerat o fortfarande bor kvar var det jättekul att se men jag blev oerhört vemodig och tycker att det var mycket bättre förr. V-by centrum byggdes om för 4?? miljarder för några år sedan, ett fullständigt fiasko utom glastaket som den kände arkitekten Wingårdh har ritat.

Stort tack till SVT för programmet Kören

Igår kväll, måndagen den 9 juli, gick sista avsnittet av dokumentären Kören för den här gången. Kören har sänts tidigare med en sympatisk och entusiastisk körledare. Den här gången skapade han två körer av kvinnor som hade sina män och fästmän i Afganistan. Först verkade kvinnorna tveksamma men de ville förstås gärna hylla sina män som ja vågar man säga stred i Afganistan och tack vare den nitiske körledaren så bildades två helt fantastiska körer och de allra sista dom gjorde i detta sammanhang var att sjunga i Albert Hall, denna brittiska förnäma musikhall, och då också för kungafamiljen!!! Waoo. Några män hade dödats i Afganistan och en del hade sårats så det fälldes många tårar under körresans gång men slutet blev helt fantastiskt!
SVT när de är som bäst. Och personligen tycker jag att vi ska få se fler sådana program som verkligen ger tittarna något!

American Idol sänds numera på kianal 11

Jag har tidigare år försökt se på American Idol, spännande låttävling, men sedan försvann den från fyran, där jag tror att den sändes. Men till min förtjusning så sänds den nu på den nya kanal 11., som jag har skaffat. Den sänds nu på slutet i 3 timmar på lördagkvällar, då spelar jag in den o ser den på söndagmorgnar. Som vanligt fantastiska sångare men ibland tycker jag att fel deltagare åker ut. Men man kan inte rösta från Sverige då tävlingen redan är slut i USA men jag vet inte tack och lov vem som har vunnit. Kan förstås hitta det på nätet men NEJ det vill jag inte.
Nu idag 1 juli är det bara 7 deltagare kvar och det blir enormt spännande att se hur det går på slutet.