Upprörande dokumentär på trean

Denna snöfyllda novemberkväll är det skönt att slå sig ner i tevesoffan och se på något som man tycker intressant teveprogram o då valde jag att se treans program om s k Stalkers och hu vad jag blev upprörd.
Vilka hemska människor det finns. Ikväll handlade det om en ung och söt dansbandssångare som var förföljd av ett par!! som salkade honom. Det var en helt otrolig berättelse om ett par som förföljde den här unge och gullige sångaren, dom avbokade hans spelningar och hittade på mejl och t o m filmade kärleksbrev som han med gullig sambo absolut inte hade skrivit till kvinnan som förföljde honom. Aaro och Sara Lundell konfronterade paret och bad dom sluta men de hade förstås ingen befogenhet att göra något ingripande. Aaros besök hos paret hjälpte förstås inte men nu skulle polisen ta tag i det hela och se om det inte kunde leda till åtal. Att förfölja någon på det här sättet är förstås olagligt. Hoppas det går bra för hu så hemskt att förföljas på det här sättet men det går lätt nu i den digitala världen.

Vilket underbart teveprogram!!

Ska man se på något teveprogram ska man se tycker jag på ettans Donton Abbey som går på lördagkvällarna!!
Det är ett helt underbart program som handlar om ägarna och deras stora personal till ett slott i England. Engelsmännen
är fenomenala på att skapa autentiska miljöer när de spelar in program som handlar om äldre tider. Ingen av oss tittare
vet förstås om miljöerna är autentiska men det verkar så i alla fall.  Men oj vad världen har ändrats sedan tiden som
Donton Abbey handlar om men vad kul det är att se hur det var då. Tjänstefolket hade olika roller som det var viktigt
att bevara likaså ägarna, det var regler som var stenhårda. Apropå programmet så träffade jag en okänd kvinna på
Hemköp i vintras och pratade då förstås svenska med henne o då sa hon att hon inte förstod svenska utan var engelska och då svarade jag med Donton Abbey och då ropade hon, att den var wonderful och att nya avsnitt skulle komma
i England i februari i vintras! Kul, eller hur?

Ikväll är jag besviken på Project Runway-deltagarna!

Deltagarna i den spännande Project Runway Sverige-deltagarna. Varför? Jo, de skulle skapa en tjusig klänning till Sofie Fahrman som är programledare och som hon skulle ha på sig under modeveckan i Paris men hu vilka trista klänningar. Den som hade skapat den absolut sämsta klänningen var också den som åkte ut, en grå urtrist klänning. Men jag gillade inte heller den som vann, en trist mörk klänning i svart fuskläder och mörkgrått. Hu så trist.
Inte kommer Sofie Fahrman att väcka uppseende i den klänningen.

Blir irriterad på fotograferna som filmar filmer och program

Hu, vad jag blir trött på hur allting filmas nuförtiden, det är bara närbilder hela tiden. Vi som tittar mycket på teve vi vill inte se bara näsor, hakor, skägg eller skor och ben. Man får inget sammanhang
i programmet. Nej, filma hela scener och gör inte bara närbilder, tack!

Än en gång fel person röstades ut ur X-Factor

Egentligen borde jag inte se på X-Factortävlingen på fyran, jag blir bara så ilsken. Förra veckan röstades den charmige o skönsjungande Oskar ut o igår den tjusiga och vackert sjungande Amanda. Hon fick lägst röster men det är klart, hon duellerade med en grupp på tre och folk röstar förstås mer på tre än på en person!! Jag tycker tävlingar är kul men den här bara retar mig!

Mitt Romney ska nog vara tacksam

Barack Obama blev vald ännu en gång men oj, oj han får verkligen ett helvete så Mitt Romney kan vara lycklig som förlorade. Att vara USAs president i dagens läge och med den framtid som väntar är inte något roligt. Problemen kommer att bli jättestora!

Into the abyss vilket hemskt program!

Jag ser ofta på de s k DOX:dokumentärerna och då lät jag spela in en dokumentär som hade den engelska rubriken Into the abyss och vad betyder abyss? Jo, avgrund och det handlade verkligen om en avgrund.
Filmen var inspelad i Texas som har det otäcka dödsstraffet kvar och
man fick se intervjun av en ung kille som hade varit med om att mörda
3 personer för att få tag på en tjusig sportbil och nu skulle den här unge killen avrättas. Man fick se hur bädden såg ut där fången bands fast och giftsprutan m m. Nog så kusligt. Och så fick man se en rekonstruktion över hur morden hade gått till osv. I Texas finns visst områden som bebos av nästan bara kriminella, det verkade så i alla fall i den här dokumentären. Mord o stölder var vardagsmat. Jag blev helt chockad och förskräckt. USA är väl nästan på väg att förlora
sin storhetsmakt i världen. OM programmet går i repris se den och bli chockade, mer uppseendeväckande än vilken deckare som helst.