Vem blir först av prinsessan Kathe eller Victoria?

Jag tror många fler än jag undrade när vi tittade på bröllopet i London igår och också såg vår tjusiga
kronprinsessa i sin väldigt vackra mycket åtsittande klänning, vem som blir först med att skaffa
en tronarvinge och förlåt men jag tror att det blir Kate i London. Men vem vet? Vad tror ni?

Alvedon tycker jag hjälper mot smärta men den lär ha biverkningar!

Jag har jättejobbigt ont i mitt skadade knä men nu på kvällen tog jag något som jag inte brukar nämligen
en Alvedontablett. Alvedon ska ha stora biverkningar men, men vad gör man när man har ont? Vet inte om
det var den men efter några timmar hade jag faktiskt mindre ont!! Helt underbart men var det tablettens
förtjänst eller inte? Nej, jag vet inte men är tacksam.

Gör verkligen svenska soldater någon nytta i Afghanistan?

Man sitter och nästan gapar när man ser dokumentären med svenska soldater i Afghanistan. Här läggs massor
av arbete på att inta en höjd, som verkar väldigt viktig, och det lyckas man med! men sedan ger de svenska
soldaterna sig iväg från höjden!! och efter ca 20 minuter är talibanerna på höjden igen! So what? Varför läggs
det ner riskfyllt arbete på att gå s k framåt i krigföringen (som det handlar om tycker jag) och sedan lämnar
allting? För farligt för svenskarna? Men vad gäller för soldater överhuvudtaget? Jo, fruktansvärda risker då
det alltid handlar om liv eller död i allt som har med krigföring att göra. Men försvarar man insatsen med OM
inte utländska soldater fanns i Afghanistan, skulle talibanerna ta över landet och dessa otäcka religiösa lagar
som gäller särskilt kvinnor skulle ta över. Ja, egentligen vet man varken ut eller in, svårast måste det ändå
vara för dem som har anhöriga som deltar i Afghanistan.

Min knäskada gör att jag inte kan gå!

Är det artros eller vad är det? Men det är fruktansvärt trist att inte kunna gå!!
Men knäna är känsliga för överansträngning. Och där känner jag mig skyldig.
Jag har sprungit mycket i trappor den senaste veckan och straffet har kommit.
Och jag som hade så många kul planer. Egentligen vill jag inte blogga om mina
krämpor, vad kan det intressera andra pers men jag känner att jag måste
beklaga mig, ynka mig som det heter på skånska om någon förstår den dialekten.
Så jag får bara hålla tummarna och knacka i trä osv.

Panelen som bedömer olika länders chanser i ESC

Egentligen skulle man skriva upp vad var och en i panelen tycker om de olika låterna som
ska tävla i ESC och jag tror att INGEN av deltagarna i panelen kommer att ha bedömt
låtarna rätt. Själv tror jag att Islands låt kommer mycket långt däremot inte Sveriges.
Hade Saga Vargas låt: Spring för livet sjungits på engelska tror jag att den hade fått
en fin placering. Många kvinnor skulle nog känna igen sig och rösta på Sverige i så fall.

Ingemar Stenmark men inte alltid bäst

Tittarna höjer Ingemar Stenmark till skyarna men i många tävlingar i Mästarnas mästare
är han långt ifrån bäst. Han beundras så oerhört och det tycker jag inte är OK, det förminskar
ju de andra deltagarna och gör dom nervösa. Dock beundrar jag hans minne, som han själv
påstod var dåligt, när det gällde att minnas alla konstiga vinnare av olika sportgrenar. Det verkade nästan fejkat tyckte jag. Jag är dock glad att Limpar vann den s k nattduellen, han har inte haft det lätt i det
här sällskapet. Men bara det att få vara med som slocknad idrottsstjärna är ju inte dumt och
Grekland är ju en härlig semesterort på sommaren! Men jag hoppas faktiskt att Ingemar Stenmark
inte vinner. Han har fått nog beröm under sina glansdagar.

Mycket som är tråkig reklam på teve

Egentligen skulle man kanske gilla Telias reklamtanter och det allra sista där en vinner en massa
idrottsgrenar är väl kul men förlåt jag avskyr dom här tviling?tanterna. Så fort dom kommer i det
program jag ser måste jag slå över och se på en annan kanal. Men dom kommer ju jämt, jämt.
Jag blir vansinnig av dom ändå har vi Telia i en massa sammanhang och Comhem. Så jag får
väl stå ut.

Hu, för det svarta fåret i reklamen!!

Jag fattar inte hur Tele 2 kan använda detta fruktansvärda svarta får i sin reklam. Jag flyttar bums över till
en annan kanal när det där hemska fåret visar sig. Jag blir nästan sjuk av att se det. Kan verkligen någon
överhuvudtaget gilla det? Reklamen är väl varje tittare trött på men det kan ju finnas sådan som är sevärd
en gång i alla fall.

Svenska soldater i Afghanistan

Nej, jag förstår inte varför svenska soldater ska behöva vara i Afghanistan. Jag tror inte heller att afghanerna
vill ha okända soldater i landet. Skillnaden i kultur m m är fruktansvärd stor och svenska storväxta soldater
i sina otäcka förlåt uniformer måste skrämma slag på många småväxta afghaner i sina speciella kläder. Och
talibanerna tror jag ändå hålls bakom ryggen av sina landsmän. Ryssland som invaderade Afghanistan för
åtskilliga år sedan fick ju dra sig tillbaka med svansen mellan benen, de gav alltså upp när det gällde att
erövra detta speciella bergsland. Så TA HEM VÅRA SOLDATER INNAN FLER DÖDAS!!

Amazing race än en gång!

Tittar i tvprogrambladet och ser där hurra hurra att det kommer ännu ett Amazing race-program på sexan
på påskdagen kl l9-20!! Måste ses eller spelas in om man troligen gör något annat den kvällen.

Kommer en ny serie med Amazing race?

Efter en tidig men underbar middag hos mina närmaste så såg jag på inspelningen av Amazing race när jag
kom hem på trean. Finns det någon mer spännande tävling? Jag tror inte det. Ett antal par åker runt världen,
man får som tittare se många spännande okände platser, och dessa par får en massa oerhört svåra uppdrag
men måste skynda sig att lösa de olika uppgifterna o så ta sig snabbast möjligt till det s k depåstoppet. Det
par som kommer sist dit åker ut ur tävlingen. Jag hade ett ungt gulligt par som favoriter och när tre par
tävlade om sista omgången blev det spännande men till min förtjusning så vann det gulliga paret till sist
och kom alltså först i mål av tre par tillbaka hemma i Las Vegas där de utslagna väntade och hyllade vinnarna.
Men nu undrar jag kommer det nya tävlingar? Jag hoppas verkligen det.

Anklagad 14 april i ettan

Ska man ligga sömnlös ska man se på serien som går under namnet Anklagad på torsdagkvällarna. Igår, dvs
den 14 april var det ett frukansvärt avsnitt som mest handlade om brittiska soldater i Afghanistan. En soldat
där blev så skräckslagen att han inte vågade besvara elden från talibanerna och då blev en korpral rasande
och utnämnde soldaten till kompaniets bitch och förolämpade soldaten genom att spotta i hans mat, låta honom
tvätta toaletterna och då kom han och kastade en tunna med avföring över honom, denne soldat fick inte heller
sitta var han vill m m m m otäcka saker. Till sist tog soldaten sitt liv och sörjdes då av hans kompis från England
denne kompis gick till sergeanten och tyckte att den här korpralen borde straffas men vad hände då? Denne
kompis fick bli den nya bitchen o uppleva samma saker som kamraten tidigare. Men en natt gick han in till
korpralen och dödade denne med en kniv!! Och sedan hemma i England dömdes han till 25 års fängelse medan
hans unga hustru grät floder. Men är det verkligen så det går till i engelska kompanier? Jag skulle vilja veta.

Små sexslavar från Kambodja o Vietnam!!

Teve är verkligen en informationskälla, såg i går tyvärr bara delvis en dokumentär om slavar i världen
och jag kom in i programmet just när små tjejer som sålts! av släktingar eller föräldrar till personer
som visade sig rekrytera tjejer till bordeller och dessa små berättade vad som hänt dem ganska utförligt
och hur utlänningar stora starka karlar förgripit sig på dessa små tjejer och hur det känts! Jag blev
rasande. Hur kan detta få ske?  Tack och lov fanns det olika center som gjorde allt för att rädda dessa
gulliga små tjejer men sådana behövs mer och mer. Men jag undrar hur kan dessa stora karlar vilja
ligga med dessa små tjejer, har dom inget hjärta i kroppen? Troligtvis inte.

Våra soldater i Afghanistan!

Har just sett den första dokumentären om våra soldater i Afghanistan och vad handlar det om? Jo, naturligtivs
att skada så många talibaner som möjligt! Dom som säger att våra soldater inte tänker så utan är där för
att s k skydda befolkningen talar inte sanning menar jag. En soldat är en soldat och vad ska en soldat göra?
Han ska förstås förinta så många fiender som möjligt! Det är det en soldats liv går ut på. Men jag hoppas
att vi får se så småningom hur afghanerna får fördelar av att svenska och andra nationers militärer är i landet
men fan tro´t.

Stefan Jarls dokumentär Underkastelsen

Hur många ser egentligen på SVTs fantastiska dokumentärer? Tyvärr inte så många och man ser aldrig
tidningarnas teverecensenter skriva om dom men vad man kan lära sig. Igår den 12 april visades på
ettan kl 22 Stefan Jarls film Underkastelsen, lite underligt namn kanske, början och slutet var kanske
för personliga men däremellan alla dessa forskare och professorers förklaringar till alla de kemikalier
vi har i vårt blod numera och hur dessa kemikalier överförs från mamman till fostret under graviditeten.
Helt fruktansvärt egentligen men jag tror på de skickliga forskarna i detta fall och har på något sätt
själv tänkt i samma banor utan vare sig kunskap eller vetskap. Jag tycker att alla borde se den trots
dess pessimistiska budskap. Men vad kan vi göra? Sluta använda dessa otäcka kemikalier i vår vardag.

NU kommer färgerna!

Jag läste om en ny designer Greta som visar kläder som är hör och häpna ROSA, GRÖNA m fl färger. HÄRLIGT!
Ja, också möbelaffärerna har börjat sälja möbler med färg så nu kan man kanske vänta sig en energifylld vår
och sommar med folk klädda i glada färger.

Svart och grått ger ingen energi men det gör färger!!!

Färger ger energi läser jag i tidningen men ändå är numera allting gjort i grått eller svar! Nästan l00% av bilarna
är svarta eller grå, kläder till både tjejer och killar svarta, möbler, soffor, bord, stolar SVART, SVART eller GRÅTT, GRÅTT. Så man behöver inte undrar varför folk är trötta och missnöjda. Nej, nu måste tillverkarna
ändra sig, skapa i färger rött, grönt, gult eller blått så väcks vår energi och allt blir mycket roligare!! Tro mig!

En fruktansvärd dokumentär!

Igår den 6 april tittade jag på en dokumentär i tvåan som handlade om ett fruktansvärt vapen, som riktades
mot vanliga och oskyldiga civila, nämligen klusterbomber. Vad är det? Jo, en större bomb brister på väg ner
från flygplanet och ut rusar hundra- ja, kanske tusentals klusterbomber, stora som en ölflaska men när det
träffar ett föremål eller person på marken sker enorma skador! Och vem träffas, jo, som sagt vanliga människor och deras hus med väldiga skador som följd. Det värsta är att nu långt efter att kriget har tagit slut det finns
fortfarande kvar massor av sådana små bomber som ligger gömda överallt och trampar man eller kör över
dem med bil exploderar dom fortfarande med dödliga skador som följd!! Ungdomar i Libanon arbetar många
i alla fall i lag för att söka upp dessa gömda små hemska bomber. Över hundratals länder har förbjudit
detta hemska krigsvapen men stormakterna har inte skrivit under, vare sig USA eller Ryssland, jag tror
inte Kina heller. Svenskarna vill förbjuda men har inte skrivit under. Fasansfullt!!

Kommer dom nordafrikanska staterna att bli som Iran?

Vem är det som kommer att bestämma i de nordafrikanska staterna som nu gjort sig fria från
sina förtryckare? Kommer det att gå för dom som det gick för Iran? Man blir i så fall rädd.

Besviken på DNs Maciej Zarembas artikelserie om skolan

Rubr skribent är mycket skicklig o har fått många utmärkelser och jag har hittills beundrat honom men
i sin kritik av skolan så vill han gärna som jag tycker alla andra invandrare från början skylle på svenskarna
och deras politik. Lärarna har en fruktansvärd uppgift idag och i artiklarna av MZ är de väldigt usla och
okunniga.

Besviken på DNs Maciej Zarembas artikelserie om skolan

Rubr skribent är mycket skicklig o har fått många utmärkelser och jag har hittills beundrat honom men
i sin kritik av skolan så vill han gärna som jag tycker alla andra invandrare från början skylle på svenskarna
och deras politik. Lärarna har en fruktansvärd uppgift idag och i artiklarna av MZ är de väldigt usla och
okunniga.

Hur kan man först mörda sedan stycka en människa man har tyckt om???

Vi ryser väl när vi läser om kvinnan som blev styckmördad av sin f d älskare och man undrar hur man
kan vara funtad för att göra något sådant. Man måste väl vara väldigt mentalt sjuk. Och sedan slå in
delarna i plast och åka iväg och dumpa dom på olika håll. Helt fruktansvärt och otroligt! Men som sagt
vi får aldrig veta hur det egentligen har gått till när den trolige mördaren tog sitt liv. Ja, hans liv hade
faktiskt blivit redan förstört.

Västvärlden stoppar huvudet i sanden

Ungdomen i dagens västvärld vill inte veta hur det är i världen. De chattar o trängs på festivaler, de VILL INTE
veta vad det är som sker. Men kan dagens ungdom ändra på något som kommer att ske?Nej, tyvärr tror inte
jag det. Jordens befolkning är jag säker på rusar mot sin undergång!! I am sure.

Kommer de nordafrikanska staterna att bli som Iran?

Man undrar, åtminstone jag, hur det blir i de s k befriade nordafrikanska staterna? Blir det som i Iran,
som också befriade sig från den västinfluerade shahen. I så fall blir man skrämd.