Goldonis "Två herrars tjänare" med bl a Morgan Alling

Finns det härligare än att gå på Dramaten i Stockholm och sitta skönt på parkett och t ex som
min sambo o jag såg genrepet på "Två herrars tjänare? Det är helt underbart och vilken härlig
fars och så skickliga skådespelare. Och oj vad jag skrattade. En gång skrattade jag bums när
Morgan Alling sa något roligt och då pekade han åt mitt håll och sa, skönt med någon intelligent
som fattar! Min sambo blev riktigt stolt. Hela parketten hörde att det var jag som skrattade.
Kul. Så jag rekommenderar verkligen stockholmarna att se den här egentligen urgamla pjäsen,
den är verkligen skickligt framförd. Jättehärlig!

True talent, bra eller dåligt program?

Det lät så bra, här i den här tävlingen skulle det vara rösten som avgjorde. Inte något annat. Men hur blev det? Tre jättegrupper, en av väldigt unga, en av medelålders och en av riktigt ålderstigna lyssnare skulle avgöra
om den som sjöng skulle gå vidare. Men hur kändes det då för dom stackarna som stod där ensamma och
sjöng och väntade på att de stora sittgrejerna skulle svänga på sig. En kille i går den 23 aug, premiären, sjöng
oerhört vackert men nej hans sång dög inte för dom unga, så dom lät inte vända på sina sittplatser och därför
fick den här killen inte vara med längre. Och hur bestäms att sittplatserna ska svänga? Vem bestämmer det.
Nu fanns det några som sjöng mycket värre men som blev godkända. Hu vad jag blir arg. Nej, det är inget
program för mig.


Svenska Hollywoodfruar är väldigt elaka

Ett nytt program om svenska Hollywoodfruar startade igår men utan den stackars Anna Anka som verkar
ha råkat illa ut genom programmet. Alla skällde på henne! Men är dom andra bättre. En svensk fru f d
modell har flyttat in från New York till Hollywood och ska vara med i programmet. Hon har ingen karl, skild
eller änka jag vet inte. Men en sak tyckte jag var gullig, hon hade hämtat sin gamla dementa mamma från
Sverige o hade hennes rollator stående i hallen. Programmet visade hur hon bjöd in dom andra fruarna
till en lunch men såvitt jag fattade men inte såg så bodde den här sista lite enklare än dom andra och
vilka kommentarer dom sa till kameran om den stackars sistkommandes hus. T o m den älskade i Sverige
i alla fall Maria Monzami var inte nådig. Hu, hon skulle aldrig kunna bada i jaccusin som den här senaste
hade. Nej, dom är inga änglar det förstod jag trots sina rikedomar. En av fruarna förfasade sig över rollatorn
som stod i entrén. Tror de här rätt bedagade kvinnorna att dom aldrig får behov av en rollator? Gud vad
jag blir ilsken. Att se programmet i fortsättningen kommer inte jag att göra om jag inte vill höja mitt
blodtryck!

So you think you can dance? härlig dokusåpa på femman fred o lör!!

Man tror inte sina ögon när man ser på femman på fredagkvällar 7.15 till 21.00 och ser de tävlande i So you think you can dance? Dom som tävlar och som är kvar, 10 st, dansar något så fantastiskt så det är inte klokt. Hur i all
världen kan dom lära sig dessa danser så fort och bli så skickliga? Egentligen borde alla dessa l0 få pris redan nu
men det ska ju bli kvar en enda på slutet. Men de som tävlar har det inte lätt för de är ju i händerna på koreograferna och alla koreografer är tycker jag inte så skickliga. De skapar så underliga danser så det blir
ingenting att se på och då röstas de dansare ut trots att dom är väldigt skickliga. Ikväll den 20 aug ska två st en tjej o en kille lämna tävlingen. Vem blir det? I have no idea.

Alla människors lika värde, vilket hyckleri!

Det skrivs och talas om att alla människor har lika värde men det tycker jag är ett oerhört
hyckleri. En hemlös alkoholist mot en Lidingödirektör har dom lika värde? Absolutely not!
Och i så fall i vilkas ögon. Nej, förakt, hat och ondska kommer alltid att finnas och det
land som har den största krigsmakten vinner alltid. Det är våld och död som är vinnaren!

Färdtjänstbokningen i Sverige sköts av personer i SENEGAL!! Horribelt!

Vi är många som inte fattar varför man anställer personal i Senegal i Afrika för att sköta bokningen av
färdtjänst, när så många unga går arbetslösa i Sverige. Hur i all fridens dar kan sådant få ske? Kostar
det inget att anställa personal i Senegal eller vad?

Vill invandrarna integreras? Jag tror inte det.

Jag bor i en förort med väldigt många invandrare och min uppfattning är att dom är inte intresserade av att
integreras. De uppgåvs med anhöriga och vänner från hemlandet, ser på teven som visas från deras hemland,
lyssnar på radiosändningar från hemlandet och pratar mest sitt hemlands språk med sina vänner och släktingar.
Jag har ännu aldrig hört några invandrare prata svenska med varandra. Så varför tvinga dom att integreras?

Vad håller på att hända i världen?

Man tror inte sina sinnen när man hör och ser allt otäckt som  händer i vår värld. Alla dessa kravaller och
i vår närhet i London, en av världens mäktigaste städer? What´s going on? Naturen håller på att knäckas,
ekonomin är usel över nästan hela världen. Vad kan man göra? Jag har tyvärr inget svar!

Forskarna påstår att framtiden ser kolsvart ut.

Jag läser i Expressen en artikel med ovanstående rubrik. Först och främst vår stora befolkningsökning,
vi är nu ca 6 miljarder men redan 2050 är vi l0 miljarder människor på denna utslitna jord. Vår slösaktiga
livstil är skulden till mycket. Vi reser oerhört mycket och koldioxiden ökar, den som är skulden till att isen
i Arktis smälter och vattennivån kommer att stiga. Men på paradisöarna i Thailand o på andra ställen
där de viktiga korallreven finns blir dessa helt förstörda med tillhörande viktigt djurliv pga alla giftiga
utsläpp från villor o hotel. Tonfisken som används till den populära sushin är i det närmaste slut och
kommer väl inte tillbaka. De för miljön så viktiga regnskogarna i Amazonasområdet kommer att huggas
ner för att skapa jordbruksmark för att kunna mätta alla dessa kommande munnar. Det är bara några
exempel på allvaret. Men vill västvärldens människor ändra sin livstil? Ack nej. Alla andra folkslag vill
leva som vi MEN det går inte!!

Världens underliga logik

Nog är världens logik underlig. Ju fler du dödar i ett krig ju mer hyllas du, dödar du annars en person kan du få
livstids fängelse. Som det står i media om Syriens diktator att han dödar sitt eget folk men döda andra länders
människor om man är i krig det är OK.

The Tudors slut tyvärr

Så gick alltså sista delen av The Tudors i gårkväll. Vilken fascinerande serie!! Helt otrolig! Och huvudpersonen
spelar enormt bra. Och de som tillverkat serie verkar verkligen ha gjort stor research för miljön verkar troligen
varit tagen på kornet. Ofta klagar folk på SVT men jag tycker att dom har många bra program och så slipper
man tack och lov de äckliga reklaminslagen, som ibland gör mig helt vansinnig. Ofta spelar jag in och då kan
man snabbt gå förbi reklaminslagen. Jätteskönt.