Ska uthyrningsrum bli lösningen på studenters bostadsbrist?

Bostadsministern Stefan Attefall tycker att en lösning på studenternas enorma bostadsbrist skulle delvis
kunna lösas om personer som sitter med stora våningar med många outnyttjade rum skulle få avdrag
på skatten om de hyrde ut något eller några av sina rum som i gamla tider. Men vill unga verkligen bo
i sådana rum? Jag tror inte det. Unga studenter idag vill leva fritt och t ex ta hem vem dom vill och vara
uppe o ev störa så länge de vill. Nej, den tiden är förbi då unga var glada att få hyra ett rum. Och dessa
"tanter" som det ofta är vill inte ha ett spring och ett stök med unga. Nej, nej tyvärr en dum ide, bostads-
ministern!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej Farmor! Tänkte slänga mig in här på din blogg och läsa lite vad du har skrivit på senaste tiden. Det här inlägget fastnade jag för då jag själv är student. Jag tänker bara att detta kan vara en tillfällig lösning framför allt för studenter som flyttar från andra delar i vårt avlånga land till Stockholm. Tänk om du har kommit in på läkarlinjen vid Karolinska och så är du tvungen att tacka nej till din plats för att du inte hittar någon bostad. Jag tycker nog inte att förslaget är så dumt även om jag förstår din tanke! Det bästa vore ju om det var möjligt att bygga fler studentkorridorer likt de vi har i Lund! Hoppas allt är bra med dig! Kram Josse

2011-09-30 @ 09:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback