Svensk designtävling i teve?

I trean på onsdagkvällar går den spännande designtävlingen Project Runway där deltagarna ska skapa ett plagg på några få dagar och till ett oerhört litet belopp. Varje gång röstas en av deltagarna ut, ibland förstår man inte varför men domarna är stenhårda och som programledaren f d fotomodellen Klüm säger och ser arg ut: one is the winner and one is out. Hårda  bud. Trots de svåra villkoren skapar deltagarna härliga, stiliga och kul plagg som man verkligen  blir imponerad av och man sörjer med den som röstas ut. Tyvärr missade jag själva visningen av plaggen i går kväll men läser i bladet att det blir repris i morron den 17 kl 17.55. Får jag inte missa. Men varför

kan inte det bli en svensk sådan tävling? Det skulle bli en tittarsuccé jag lovar. Får kanske inte svensk teve ta efter

idén? Men hur var det med Robinsontävlingen var det inte en svensk idé som många andra länder tog efter?

Jag hoppas verkligen att det blir en sådan svensk tävling, svenskar har ju framgång i modevärlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback