Tur att man inte handlar Ica, men hur är det i andra affärer?

Såg inte hela programmet igår om köttfärsen men visst blir man äcklad. Själv köper jag inte köttfärs längre
för tidigare när jag stekte den till pannbiff o dyl så luktade det äckligt. Och ändå frös jag in färsen så fort jag kom hem om jag inte skulle steka den meddetsamma. Så jag övergick till att köpa färdigstekta köttbullar, där fanns ingen
motbjudande lukt och jag har funderat tidigare på det, kanske trodde jag är de färdigstekta köttbullarna gjorda
på färskare köttfärs. Ica handlar jag inte på, för där jag bor finns ingen Icabutik. Men tyvärr så tror jag att andra
handlare gör likadant.  Är man stadd vid kassa kan man som jag har vänner som gör, köpa fina köttbitar och
be butiken mala dessa till köttfärs. DÅ blir det gott! Det är den ena skandalen efter den andra, man orkar
knappt bry sig längre. Orkar just nu inte tänka på mat eftersom jag varit med en väninna och för första gången
på länge ätit pizza, tonfiskpizza som jag älskar och vilken pizza. Jag åt rubb och stubb och orkar inte äta mer på dagar känns det som. Usch, jag tänker på amerikanska dolda kameran filmer där personal spottade! och kissade!! i maten dom tillagade. Ja, det är sant, jag har sett sådana amerikanska filmer men guskelov inte
från Sverige än i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback