Ännu en blåsig dag

Ännu en blåsig januaridag. Vinden skulle avta frampå dagen, skönt för jag ska gå och permanenta mig och bli helt ny. Håret är för de flesta en viktig grej, se bara på väderrapportören i SVT vars hårlängd är viktig för honom trots en del kritik från tittare. Ja, i teve försvinner tycker jag ofta budskapet för att man tittar på personen som framför det och ibland hänger upp sig på utseendet och missar därför budskapet. Förståeligt men trist. Då menar jag har radion den bästa funktionen, för då kan som sagt lyssnarna koncentrera sig på vad som sägs. Men det är klart även det talade budskapet kan irritera folk inte på grund av innehåll utan på hur rösten låter, skånskan är inte älskad, eller en invandrare som talar dålig svenska.
Men ändå. I radions program 1 finns ett lyssnarprogram som heter ring P1 och som mycket ofta används av pensionärer, då det många gånger är svårt att höra åldern i en röst och dessa då kan komma till tals för en gångs skull.
Vi är alla åldersrasister, t ex när det gäller TV4:s program "Let´s dance", där man irriteras på de äldres osmidighet. Man skäms när man ser deras stultighet och man irriterar sig på domarna som av "snällhet"
ger vissa kändisar bättre poäng. I det här fallet bör tycker jag i alla fall man få dansa på lika villkor, dvs
vara i samma ålder. Det är ju ett faktum att man blir stelare i kroppen när man blir äldre. Varför tar då TV4 med dessa äldre kändisar och varför i all världen ställer dom upp och gör sig själva och sina anhöriga till åtlöje? Jag förstår noll, är fåfängan blind? Ja, det är den nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback