Ännu en grön vinterdag

Solen lyser även om blekt på gröna fält, temperaturen är +1 gr. 2 miljoner svenskar hälsar denna nya snöfria dag med stor tillfredsställelse. 2 milj människor? Ja, så många finns det som är över 65 och vad alla dessa är rädda för så är det att halka och bryta lårbenshalsen. Jag skulle egentligen gärna vilja veta hur stor procent mindre benbrott utomhus det varit denna vinter. Finns det verkligen så många pensionärer frågar sig förstås unga människor, för dessa senare är 65+arna helt osynliga.
Titta som pensionär på en ung människa och denna tittar rakt igenom dig, du är osynlig.
För vem vill egentligen titta på dessa rynkiga och gråhåriga, haltande (många gånger) personer?
Helst borde dom försvinna från jordens yta, vilket dom  håller på att göra för fullt.
För egen del tror jag inte att det kommer att finnas så många pensionärer i framtiden. Varför?
Jo, det stressande liv med massor av alkohol och dålig mat som dessa unga har så tror jag inte att deras kroppar kan hålla så oerhört länge. 10-, 20- och 30-talisterna växte upp under andra världskriget då maten var ransonerad för att inte tala om spriten. Inte lätt då för en tonåring att dricka sig full inte.
Nej, nu ska jag gå och smaka på min nybakade sockerkaka, mums. Inte nyttigt kanske men gott i gott-gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback