Svenska Flaggans dag 6 juni 2007

I media diskuteras firandet av den svenska flaggan och det därmed  det svenska landet. Men hur är det, älskar inte alla den trakt där de växte upp? Våra rötter är djupa. Och det är ju inte bara svenskarna som tycker så, alla invandrare känner säkert likadant. Tänk på alla paraboler uanför invandrarbostäderna, man vill höra om den trakt och det land man sas kommer ifrån. Det vet ju jag som är skånska i botten, dvs jag växte upp i Skåne, och trots många år i Stockholm så räknar jag mig som skånska.  Därför tycker jag att svenskarna ska vara stolta och hedra sitt land även om vi under senare år har fått höra att det inte är rätt med hänsyn till alla som har invandrat hit. Egendomligt. Sverige tar emot många invandrare och det tror jag delvis beror på vårt dåliga samvete vi fick efter andra världskriget när vi behandlade de som ville fly kriget och komma hit på det mest hänsynslösa och oförskämda sätt. Om ni såg dokumentären i måndags på ettan om våra stora konstnärer Sigrid och Isaac så fick man se hur Isacc Grünewald skymfades av olika även kända och prominenta personer på det mest otäcka sätt.  Men låt oss få vara stolta över vår svenska flagga och över Sverige utan att behöva känna dåligt samvete. Det ska vi absolut inte ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback