Trista bloggar än en gång

Min första blogg i dag blir ett svar till en kommentar jag fick med anledning av min blogg om andras som jag tyckte trista bloggar. Men jag kan inte förstå varför man ska skriva sin dagbok i form av en blogg. Dagbok kan man ju skriva ändå, har själv en mångårig dagbok i en databas, som bara jag  och några närstående kan läsa.
Men om man bloggar sas offentligt då måste menar jag att man ska skriva om något som kan intressera
andra och då också få deras synpunkter, en kan man säga mångfaldig dialog. Min sambo, dataexpert, har hjälpt mig till den här bloggen så jag vet inte så mycket om den, ville helst komma in och diskutera vad man t ex
kan läsa och se via papper, via nätet eller via teve och förhoppningsfullt få kommentarer som håller med eller inte håller med.  Den sistnämnda sorten kan man ju lära sig mycket av, ja, även förstås av dom som håller med vad man skriver men kanske bedömer det ur en annan vinkel.
Vi lever ju i ett fritt land så alla bloggare kan ju göra nästan som dom vill. Men jag skulle gärna vilja veta VARFÖR
man bara skriver om sig själv och vad man gör. Någon kommentar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback