DN:s Peter Wolodarskis ledarspalt 29 mars 07

Det är inte alltid jag är överens med ledarskribenten Peter Wolodarski när jag läser hans texter men för en gångs skull håller jag med honom trots att jag är kvinna om kritiken av media att fortfarande hålla fram Gudrun Schyman
 och som nu när hon går på bolagsstämmor, vars deltagare som regel består av mängder av små aktieägare och
dessa är framförallt äldre som tycker förstås att det är uppiggande att komma ut och lyssna på olika företags strategier osv. Men dessa stämmor drar ut på tiden, en hel del vill synas och höras genom trista och i regel
ointressanta frågor och därför blir alla dessa äldre aktieägare, obs mest!! kvinnor, urtrötta på att ännu en gång lyssna på Gudrun Schymans s k budskap om fler kvinnor i styrelserna. Läs Peter Wolodarskis spalt och ni får som jag håller med om orsaken till att det inte är så många kvinnor i styrelserna. Men Gudrun Schyman röstar väl för hushållsnära tjänster så att dessa kvinnor kan sitta i styrelserna? Alltså, Gudrun sluta med ditt 1-aktiedeltagande
i stämmorna, du bara retar upp folk och i detta fall inte minst de i stämmorna deltagande äldre kvinnorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback