Kan näthatet stoppas?

Många speciellt kända människor klagar över alla hotelser och hattillmälen som de får genom mail och på sina bloggar. Några stänger sina bloggar.  Tyvärr tror jag inte att näthatet kan stoppas. Hatet verkar vara inb yggt i den mänskliga naturen och personer som bär på en massa uppdämt hat ser här en chans att få utlopp för detta.
Men den som får dessa hotelser och hattillmälen kan inte är jag säker på bara rycka på axlarna och fortsätta som vanligt. Orden skrämmer och gör en olycklig. Men det enda kanske är att bli mera anonym men det är naturligtvis inte lätt för dem som är kända som journalister, skådespelare, artister m m. Skönt vara en vanlig svensson egentligen.

Kommentarer
Postat av: Candy

Jag är också en vanlig svensson och ändå har jag blivit överöst med hat från vissa personer jag inte ens känner. Sånt suger, och tyvärr går det nog inte att värja sig, vare sig man är kändis eller inte. Men det är otroligt tråkigt att folk beter sig så här mot varandra. Tror också som du att det ligger i människans natur. Samtidigt tror jag att vissa personer är väldigt dåligt uppfostrade. Jag får en känsla av att de som spyr galla på personer över Internet, är samma personer som mobbade klasskamrater i skolan. Alternativt människor som själv blivit mobbade och nu vill ha ut all ilska. Kan ju ha fel så klart. . .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback