Brad MehldauTrio, waoo!

Att välja bort Idol för att gå på denna trios jazzkonsert i Konserthuset i Stockholm var det bästa jag gjort. Okunnig
som jag är i jazzmusikens värld följde jag med min jazzälskande sambo till Konserthuset denna mörka och kalla
novemberkväll men vilken belöning jag fick!!  2 timmars helt fantastisk musik av en amerikansk trio som jag
aldrig hört talas om. Vilka två timmar! Helt underbart! Salen var fylld till nästan sista plats och det var inte bara äldre
och medelålders åhörare som det ju ofta brukar vara i jazzsammanhang utan mängder av yngre entusiaster.
Trion består egentligen av 3 soloartister, varav Waldau väl är den mest kände men de två andra Larry Grenadier på
bas och Jeff Ballard på trummor är enastående skickliga och deras solon applåderades entusiastiskt. Alla tre är från USA.
Det var andra gången de spelade på Konserthuset. Men vilken härlig kväll vi och alla de andra åhörarna fick!!
Man svävade hem på moln. För att i morse vakna till höstens första snö. Pu. Antiklimax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback