Första, andra, tredje visavi Pestens hemligheter

Tycker man att det är kul med gamla saker och auktioner då tittar man kanske på fyrans Första, andra, tredje
med den från SVT hämtade Ernst Kirchsteiger men jag vrider mig av förlägenhet när jag hör och se EK. Han är pinsam förlåt genom sitt tillgjorda beteende mot dem som vill bli av med sina dyrgripar och hans okunnighet
känns mer än jobbig därför slår man kanske som jag över till tvåans Pestens hemligheter och blir rikligen
belönad. Vilket spännande program, en brittisk dokumentär som dessutom försöker med gott resultat återskapa 
Englands tid under pestens härjningar år 1665. Nu hade vetenskapsmän försökt undersöka varför inte alla dog under denna smittsamma hemska sjukdom och fått fram att vissa personer hade en gen som gjorde dem immuna, denna gen har sedan ärvts från generation till generation och kan nu kopplas ihop med vår tids
farsot, nämligen hiv, där människor som utsätts för smitta inte smittas. Man blev väldigt imponerad och tagen
och belåten med denna givande dokumentär.  

Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Hoppas du fàr en bra dag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback