Bäste dansaren i USA:s So you think you can dance var ryssfödd och hade ingen chans.

Vilken spännande tävling, vilka underbara tävlanden och vilka fantastiska prestationer. Igår den 19 sept gick ett av de sista programmen, det var nu bara 6 tävlanden kvar men vad de presterade! Vilken njutning att se dessa skickliga ungdomar dansa till skön musik. Den absolut bäste dansaren var den ryskfödde Pascha, han hade karisma, smidighet och härlig skicklighet, hans två medtävlare gick ju inte heller av för hackor men två skulle röstas ut, en kille och en tjej och jag sa på förhand, trots att Pascha är bäst så kommer han att röstas bort. Varför?
Jag tror inte amerikanska folket (10,2 miljoner röster hade kommit in!) röstar på en med rysk bakgrund utan lägger sina röster på de som är födda och har vuxit upp i USA. Jag hoppas innerligt att Pascha förstod det. Även om jag ilsknade till. Nu återstår fyra, två killar och två tjejer och dom är formidabla men vem som blir USA:s nästa bästa dansare det kan jag inte ens spekulera i. Men vilken härlig upplevelse för tittarna att få ha sett utvecklingen hos dessa deltagare. Men i början var det nästan som i Idol, man fattade inte hur vissa personer trodde att dom kunde dansa  eller såg ut! Självkritik verkar det vara dåligt med hos dagens ungdom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback