Tjusigt med moderna och lyxiga restauranger

Var idag för första gången på den så omtalade nya restaurangen Josefina på Djurgården i Stockholm. Oj, vad jag blev impad! Stilfull lyx, vilka kristallkronor (om det nu var äkta kristall, men gnistrade gjorde dom) och vilka tak om de nu var gipstak med äkta stuckaturer eller bara i plast. Det såg äkta ut och hela inredningen hölls i de moderna ljusgrå och svarta färgerna. Utsikten från de stora fönstren var också helt underbar med slottet i bakgrunden. 
Maten var superb men hu så dyr, 90 kr tog man för ett glas vin, det var dyrt för mig. Efteråt när jag skilts från mina vänner gick jag ner en stund och satt på en bänk vid Djurgårdskanalen och tittade ut över båtar och simmande svanar. Vilken härlig stad Stockholm är ändå åtminstone på sommaren, tänkte jag belåtet..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback