Enl DN idag "Dramatisk ökning av bostadsinbrott"

Just nu diskuteras i pressen om man ska låta införa brevboxar i husentréerna och många är emot. Dom vill ha posten i sin brevlåda i dörren. Jag har nyligen flyttat från ett äldre hus med brevinkast i dörren till ett alldeles nybyggt med brevfack i entréen. Undrade först hur jag skulle trivas med det men det går alldeles utmärkt tycker jag. Vår dörr är däremot en oerhört såvitt jag förstår stark säkerhetsdörr som är omöjlig att forcera.  Bostadsinbrotten sker nog till större delen i dörrar med brevinkast. Genom dom kan ju också kastas  brnnande papper, och sprutas bensin plus en massa annat som kan förstöra lägenheten och det har ju hänt ett stort antal gånger så leve brevfacken i entréen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback