Naomi Wolf och hennes demokratirörelse American Freedom Campaign

Läser en artikel av Naomi Wolf där hon kritiserar USA på det grövsta och påstår att hon har förlorat sin s k kärlek till sitt land.
Å, alla dessa kritiker! Jag är oerhört glad att USA finns men nämn ett land är som är perfekt och alltid handlar kärleksfullt osv. Ett sådant land finns inte menar jag och vi västlänningar ska vara oerhört glada att USA finns med alla dessa människor vi kan identfiera oss med. Tänk på alla unga män som offrat sina liv i Irak för att kämpa för västerländska värderingar. Räknas inte dessa till stolthet över USA. USA skulle inte ha börjat kriget i Irak, ok, det är säkert rätt men först
och främst menar jag gjorde man detta för att bli av med tyrannen Sadam Hussein, vilket man lyckades med. Att det sedan gick snett och att det naturligtvis finns människor i USA utan samvete och dito soldater är en annan sak. Som sagt visa mig det land som bara har idealister och empatiska människor. Ett sådant land existerar inte menar jag. Mord, misshandel,
våldtäkter förekommer överallt, så varför skulle USA med alla sina invånare vara fri från sådana händelser? Jag håller
alltså inte med Naomi Wolf men har förstås absolut ingenting emot att världen och människorna blir bättre och mänskligare om man får uttrycka sig så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback