Simning härlig OS-gren

Jag känner mig inte tvungen som många andra att sitta och stirra på OS dygnet runt. Nej, jag väljer ut vissa grenar och av dem är simningen en av mina favoriter, har för länge sedan tävlat så smått i bröstsim utan någon större framgång tyvärr.
Men har flera f d simmarstjärnor bland mina bekanta. Läser om amerikanska Dara Torres, 41 år!!!, som egentligen lagt av med att tävlingssimma men för 2 år sedan beslöt hon att börja träna igen och i detta OS räknas hon som en av medaljfavoriterna på 50 m frisim!! Kul. Det var trist att Sverige förlorade kampen om att gå vidare i lagkappen, tyvärr så fick inte det bästa laget simma och det kostade laget en finalplats. Men herrarna gick till final som 3 i sitt heat. Härligt!
får se hur det går i fortsättningen. Men, men vi har redan en för mig överraskande medalj, silver, i cykling!! Bravo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback