Kris för hotellbranschen?

I min älskade DN står  i en artikel av Petter Stordalen, ägare till Choice Hotels-kedjan, att han är övertygad om att det kommer att bli ett ras inom hotellbranschen i stort och det förstår jag, inte ens företagen kan betala de som jag tycker hutlösa priserna på hotellrum som det finns nu. Då jag ibland bor på hotel så får jag alltid korta ner vistelsen flera dagar just på grund av de höga priserna tyvärr. Det är jätteskönt att bo bekvämt på hotel och reser man ensam så känner man sig oftast väldigt omhändertagen. Visserligen lämnar man inte sin rumsnyckel till receptionen längre då man ju har ett datakort som man öppnar rummet med och det är väldigt nervöst tycker worrying jag att man kan bli av med det på ett eller annat sätt när man är borta från hotellet. När man lämnade nyckel kunde personalen se om man fanns i rummet eller ej. Men ändå, jag välkomnar verkligen sänkta priser eftersom jag betalar själv och inte ett företag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback