Sexarbetare ett trevligt yrke? Stina Dabrowski diskuterar.

Tittade på Stina Dabrowskis Debatt i ettan som går på torsdagarna. Nu skulle "sexarbetare" diskuteras och
med var en sådan med halva ansiktet täckt som en rånare!! Ett trevligt sätt att tjäna pengar tyckte hon. Men ikväll
precis som i förra programmet så blev det lite snack hit och dit och karlarna som ville säga någon blev avbrutna.
Jag skulle vilja höra mer vad den unge manlige journalisten hade att säga då han efter besök på bordeller i Tyskland kom fram till att sexköpare skulle straffas. Skulle också velat höra mer vad  en äldre man från Göteborg som kände pga av sitt yrke som socialtjänsteman? till väldigt många kvinnliga "sexarbetare" hade att säga. Men dom avbröts hela tiden.
Och en kvinnlig författare, minns inte namnet, men jag undrar vad hon hade där att göra då hon tjatade om
att det var inom äktenskapet som kvinnorna fick utstå mest sexövergrepp. Ack ack ack. För egen del är jag helt övertygad om att de som säljer sex gör det enbart för pengarnas skull, jag tror inte ett ögonblick på dom som säger att dom gör det för sitt höga nöjes skull. "Sexarbetaren" i programmet visste man ingenting om, hade hon varit gift, hade hon barn, eller? Att ha sex är ju egentligen att utnyttja vår fortplantningsdrift som går ut på att skaffa barn. Och jag tänker att om ha sex skulle göra lika ont som att få barn, då var sex nog inte så populärt, så skaparen visste vad h an gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback