Hur ska det gå i USA:s presidentval?

Jag håller på Hillary Clinton och jag fattar inte varför inte USA:s väljare röstar för henne som demokraternas presidentkandidat. Är de demokratiska väljarna sådana kvinnohatare? Så dom ser  hellre en helt oerfaren
och jag vågar påstå också delvis okunnig om vad detta att vara president i USA, världens supermakt, innebär
blir kandidat? Hillary Clinton har stor erfarenhet av politiskt arbete och är insatt i många stora frågor, hon skulle faktiskt vara en värdig representant för USA i alla sammanhang. Och i vad består denna förändring som alla
som röstar på Barack Obama önskar sig? Vad är det som ska och KAN ändras? Många filmstjärnor röstar
för Barack Obama och då tycker jag det första han ska göra är att sänka deras enorma inkomster via mer eller mindre usla filmroller och be dem lämna sina lyxvillor till förmån för alla fattiga i USA. Det finns många där. Men nej, det tror jag dessa stjärnor inte är villiga men förändring vill dom ha. Som sagt jag vill men får inte hur jag än frågar vad det är för förändring. Nej, nästa USA-president heter McCain. Han har enorm erfarenhet inte bara av politik men också av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback