Kvällspressens löpsedlar, t ex "Jag dödade min lillebror"!

Vad tror de som läser den texten, i första hand tror jag i alla fall att en storebror mördade sin lillebror. Detta lockade säkert många läsare. För alla som undrade, finns det verkligen en bror som mördar sin yngre bror? Fruktansvärt i så fall.
Men nu var det guskelov inte så utan storebror hade krockat med sin bil när hans lillebror var passagerare och denne
hade då omkommit. Alltså absolut inget medvetet dödadande  av ett yngre syskkon  utan  en  hemsk  händelse.
Naturligtvis upplevs det hemskt av storebror att han på sätt och vis blivit skyldig till sin lillebror död men bilolyckor sker dagligen och naturligtvis många gånger är det en slarvig körning som orsakar dem. Men ändå mord kan man inte säga att det är även om det är fasansfullt trgiskt. Men löpsedlarna ska ju  få folk att köpa och  då gäller det att ta till rubriker som
chockar, för då ökar lösnummerförsäljningen. Right or wrong? Ja, jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback