Ny serie av den som skapade "The Wire"-serien!

Jag är en av miljontals tittare som uppriktigt sörjer att serien om Baltimore "The Wire" slutade i Sverige i fredags. Den var jobbig att  titta på och hänga med i men ändå den var oerhört fascinerande och mina fredagkvällar såvitt möjligt slutade
alltid med The Wire-tittande. Inte minst älskar jag låten som programmet startar med, vet inte vad den heter eller hur man ska få tag på den tyvärr. Men nu läser jag i DN att den som skapat denna fängslande serie har gjort en ny nämligen "Generation Kill" och denna serie bygger på en bok som Rolling Stone-journalisten Evan Wright har skrivit. Denne journalist var med i invasionen av Irak som "inbäddad" journalist, vad det nu menas med det. Vi har t o m med en svensk skådespelare i denna serie nämligen Alexander Skarsgård, som spelar serganten Brad Colbert. Men när serien kommer
att visas i Sverige det är ännu inte känt. Tyvärr. Men kan den ersätta The Wire? Jag tvivlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback