Måndagkvällens operabesök räddad men hur är det idag, 18 mars?

Jag lider i viss mån av den nyinstiftade? sjukdomen GAD, dvs jag oroar mig jämt och ständigt för allt möjligt. Så t ex var jag väldigt nervös hur det skulle gå i gårkväll när vi skulle på Operan, skulle det frysa till och bli glashalt när vi skulle hem? Det var verkligen härligt på Operan, två "små" operor Spanska timme av Ravels musik!  och Näktergalen med Stravinskys musik. Jag njöt verkligen av den sista i 3 små akter, den utspelade sig i gamla Kina med allt vad det innebar av balett och lyktor och guld och rött, waoo. Min sambo tyckte bättre om Spanska timmen
då han är mer förtjust i musik och sång än jag som föredrar balett till musik. Det snöregnade när vi gav oss iväg och jag satt ändå och grubblade över om det skulle vara glashalt när vi skulle hem, men nej! det bara duggregnade.
Väderprofeterna trodde jag hade misstagit sig men det förstod jag att dom inte hade gjort när vi vaknade i morse,
vitt, vitt överallt, mer vitt än tidigare i vinter. Pu. Och jag som måste iväg till min målargrupp i kväll då det är min tur att bjuda på kaffe och kakor. Är livrädd för halkan som säkert sätter in frampå kvällen.

Men ni som bor i Stockholm, försök att se dom här två små operorna, det är dom värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback