Regeringens planer på en Nollvision mot självmord som skulle rädda 1400 liv!

Med de planerna går det nog i ännu högre grad som med de om trafiknollvision om inga dödsfall i trafiken. Trafiken kan man göra något åt, bättre vägar, hastighetsgränser m m men hur är det med självmord? Hur planerna än är tror jag att det är omöjligt att minska självmordssekvensen. Och vad beror alla dessa självmord ytterst på, naturligtvis när en person upplever för stora krav, de flesta självmord inträffar bland män och det är dessa menar jag som upplever de största kraven i dagens samhälle, man ska lyckas till varje pris var man än befinner sig. Även om kanske de närmaste hör om självmordsplaner så kan aldrig så stor omtanke hindra en person från sitt beslut.
Man tycker förstås att vi lever i ett bra land med bra ekonomi och ganska bra miljö, så varför? Jag skulle själv
vilja veta när de flesta självmord äger rum här, är det inte under den hemska mörka period som vi har här i Norden, då den gladaste kan bli deppig. Tyvärr har jag inga siffror på det. Men att åstadkomma en s k nollvision
när det gäller självmord är helt orealistiskt menar jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback