I kvällspressen diskuteras SVTs beslut att sända den mördade lilla Englas begravning

Varför håller jag med Sievert Öholm om att begravningen kan sändas i teve. Begravning är en ceremoni där man
vill inför efterlevande hedra den som gått bort och också visa sitt deltagande i sorgen. Alla seende svenskar är jag övertygad om har bilden av den lilla cyklande Engla på sina näthinnor. Hennes begravning kan också vara ett deltagande i alla mördade barns anhörigas stora sorg, därför menar jag att Svt gör rätt i att sända ceremonin.
Vi ser ibland kändisars begravning sändas i teve, kändisar som vi kanske sett och hört via teve men som vi trots detta inte har samma sörjande känsla inför. Tyvärr håller inte såvitt jag förstår Göran Rosenberg med. Han har fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback