Inte rumsrent titta på Idol-tävlingen?

Nej, mina väninnor tittar inte på sådana lågmärkesprogram som Idoltävlingen. Varför gör jag det då? Har lite samvetskval
men skälet är kanske att jag gillar tävlingar och särskilt musik- och sångtävlingar. Dessutom så appellerar programmet
till ens sämre sidor, t ex man tycker att det var rätt kvinna eller man som åkte ut. Det är egentligen ett förnedringsprogram
och precis som för oändligt längesedan folk gick man ur huse för att se på hängningar så sitter vi och gottar oss åt
att personer (som till sin stora sorg) försvinner ur programmet. Jag har förstås en favorit, Robin Ericsson, som sjunger
precis så som jag gillar och därför måste jag varje fredag ringa och rösta på honom. Ikväll fick han mycket beröm från juryn och gud vad glad jag blev. Men som vuxen tycker jag förstås att de tre yngsta platsar i tävlingen och att den som heter
Johan med en fruktansvärd frisyr kan vara idol för tonårstjejer fattar jag inte det minsta av. Inte heller kille från Malta tilltalar mig och jag fattar absolut inte varför han får så mycket beröm. Det irriterar mig måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback