Tack DN för utdraget ur boken "Raga" snart utgiven bok av Le Clézio, årets nobelpristagare

Jag måste lite skamset erkänna att jag inte kände till vår nyblivne nobelprisförfattare Le Clézio inte heller hade jag förstås
läst något av honom. Men i dag publicerade DN utdrag ur hans ännu inte utgivna bok "Raga", som lär komma ut om några dagar och jag behövde inte läsa många rader för att bli fast och fascinerad. Vilken författare, vilka motiv, så spännande och så intressant. Många författare och andra personer har ju i teve vittnat om hur nöjda de är med valet och NU efter ett par spalter av texten i hans snart utgivna bok förstår jag mer än väl varför Svenska akademien valde honom. Under årens lopp
har det varit så många konstiga författare, har ibland köpt någon bok men inte orkat läsa så trista och konstiga har dom
varit. Ja, förra årets Doris Lessing var förstås en av mina stora favoritförfattare. Men hon var väl känd av dom flesta.
Bokläsarna har de senaste åren minskat katastrofalt, teve, internet "stjäler" läsare men ändå vad går upp mot en bra
bok en trist mörk kväll. Och teveprogrammen är numera så usla så jag har slutat att titta på mycket och ska nu börja
läsa på allvar. Har en bunt böcker som ligger och väntar men boken "Raga" måste jag bara ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback