Vågar man lita på svenska banker?

Kanske bäst skynda sig och ta ut det lilla man har på banken för att slippa att köa och inte ens då veta om man får tillbaka sina insatta pengar som dom gjorde i London för ett tag sedan. Ekonomivärlden är en kufisk värld som åtminstone jag
inte har det minsta insikt i. Men min sambo och jag är rädda för att låna och att låna miljoner för att köpa en bostadsrätt,
nej, nej. Det kan kanske bli som i USA att banken vill ha tillbaka sina lånade pengar till högre ränta än avtalat och då man inte har möjlighet betala får man sälja till lägre pris än köpesumman och blir av med våningen men ändå blir skyldig
banken pengar. Horribelt. Det blir madrassen för mig.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tänk på att försöka få dina pengar i sedlar när du tar ut dem från banken. Med mynt i madrassen så kommer du sova mycket dåligt( ungefär som när du har dem på banken)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback